Sunday, August 21, 2011

Iftar 20 Ramadhan 1432

Disebabkan hari ni Melaka hujan panas.. kejap hujan kejap panas, dengan spontan timbullah idea nak masak nasi ujan panas nih.. Kebetulan hubby request nak makan kerutuk daging.. Memang kena sangatlah kombinasi tu.. Walaupun nasi tu tak berapa cun, dek kelembikan yang melampau, tapi masih boleh ditelan la.. hehe.. Kalo dah lapar tu seme hadap aje =)





Perasan tak nasi tu berape nak kalerful?? Rasanya dah banyak buh pewarna tadi.. Hurrmmmm... takpela.. lagi kurang lagi bagus la kan.. Hari tu dah terlebih kaler plak.. Dah tak jadik nasi hujan panas dah.. Nasi hujan ribut petir kot.. hikhik..Kalo nak resepi, sila jengah sini.. Yang bawah ni pula gulai kerutuk daging.. Sedap bila dimasak manis.. Memang kena dengan selera Kelate kami nih.. ngeh3


Resepi kerutuk di sini *link*


Satu lagi lauk tambahan, ayam goreng berempah.. layan aje =)

Ayam goreng berempah

Posing lagi

Bila dah malam ni taktau nak bebel sal ape.. Esok la sambung lagi.. Daaa (^_^)




5 comments:

qfsue said...

sedapnyer tgok lauk pauk tuh..pandainyer masak...saya pun oghe kelate gak...tp x pandai msak kerutuk daging nih

RynaHakimi said...

@qfsue
Tak susah masaknya..Macam masak gulai biase jugak..Cuma lebihkan lengkuas, maniskan kuah sket.. Kerisik wajib buh..Gerenti sodap =)

Miss Sunshine said...

ryna... jeles ni.. knpa ryna pandai sangat masak.. memang minak masak dari kecik ye?

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Ish, takla..Lepas kawin baru aktif masuk dapo.. Sebelum tu masak jugak, tapi resepi samala..hehe..Nanti hana lepas kawen pn akan pandai masak..Just wait n see.. nak tambat hati suami kan =)

My Precious Life said...

marvellous nya rina..adoi..lapar2 di siang2 hari ni..

Sunday, August 21, 2011

Iftar 20 Ramadhan 1432

Disebabkan hari ni Melaka hujan panas.. kejap hujan kejap panas, dengan spontan timbullah idea nak masak nasi ujan panas nih.. Kebetulan hubby request nak makan kerutuk daging.. Memang kena sangatlah kombinasi tu.. Walaupun nasi tu tak berapa cun, dek kelembikan yang melampau, tapi masih boleh ditelan la.. hehe.. Kalo dah lapar tu seme hadap aje =)





Perasan tak nasi tu berape nak kalerful?? Rasanya dah banyak buh pewarna tadi.. Hurrmmmm... takpela.. lagi kurang lagi bagus la kan.. Hari tu dah terlebih kaler plak.. Dah tak jadik nasi hujan panas dah.. Nasi hujan ribut petir kot.. hikhik..Kalo nak resepi, sila jengah sini.. Yang bawah ni pula gulai kerutuk daging.. Sedap bila dimasak manis.. Memang kena dengan selera Kelate kami nih.. ngeh3


Resepi kerutuk di sini *link*


Satu lagi lauk tambahan, ayam goreng berempah.. layan aje =)

Ayam goreng berempah

Posing lagi

Bila dah malam ni taktau nak bebel sal ape.. Esok la sambung lagi.. Daaa (^_^)




5 comments:

qfsue said...

sedapnyer tgok lauk pauk tuh..pandainyer masak...saya pun oghe kelate gak...tp x pandai msak kerutuk daging nih

RynaHakimi said...

@qfsue
Tak susah masaknya..Macam masak gulai biase jugak..Cuma lebihkan lengkuas, maniskan kuah sket.. Kerisik wajib buh..Gerenti sodap =)

Miss Sunshine said...

ryna... jeles ni.. knpa ryna pandai sangat masak.. memang minak masak dari kecik ye?

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Ish, takla..Lepas kawin baru aktif masuk dapo.. Sebelum tu masak jugak, tapi resepi samala..hehe..Nanti hana lepas kawen pn akan pandai masak..Just wait n see.. nak tambat hati suami kan =)

My Precious Life said...

marvellous nya rina..adoi..lapar2 di siang2 hari ni..

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...