Monday, April 4, 2011

Nasi Ala2 Kak Wok

Mintak mahap la Kak Wok, tumpang glemer plak hari  ni..Haa..Nasi Kak Wok ni memang femes kat Kelantan. Hampir seme penduduk Kelantan tau kesedapan Nasi kak Wok nih

Konon2 Nasi kak Wok..Heheh

Aku kurang pasti tempat asal nasi Kak Wok ni..Maybe Kota Bharu kot. Orang kate nasi ni femes kat USM Kubang Kerian.. Yang pastinya, kat Pasar Wakaf Che Yeh memang banyak gerai nasi Kak Wok ni.. Emm,taktau la tu betul2 resepi turun temurun atau tak..Sebab skang ni dah banyak orang ciplak..Nak cepat glamer, guna la nama Kak Wok ni..Harganya pun macam2, ade RM2, RM2.50, RM3, etc..Pandai2 korang la bajet..hehe

Bagi aku, takde ape yang spesel pun ngan nasi Kak Wok ni..Cuma nasi, kuah dalca sayur, sambal belacan dan ayam goreng kunyit yang digoreng garing..Mungkin cara penyediaan dan resepi asal nasi ni menjadi faktor menu ni digemari ramai..Yela, orang dulu2 masak memang sedap kan (^_^)

Aku plak ok je makan nasi Kak Wok ni, cuma banyak sangat pak ajinya..Aku memang kureng sket guna pak aji nih..Cepat pening kepala..huhu..

Asalnya tak tau nak masak ape ngan tulang ayam nih (chicken carcass). Ala, tulang ayam yang selalu orang goreng kentaki kat pasar malam tu..Hehe..Nak masak sup, tak teringin nak makan sup...Goreng pon sodap..Makan ngan dalca memang best..

Semak resepi

Walaupun tak sesedap resepi asal Nasi Kak Wok, bolehla setakat nak cover rase teringin nak makan ..huhu..Nak balik Kelantan tak tau lagi bila..Alamatnya lambat lagi la nak merasa ke"mebeles"an nasi Kak Wok tu.. =P

Resepi dalca sayur di sini ye

Sepatutnya ayam tu campur ngan isi ayam sikit..Tapi malas plak nak beli ayam..Habiskan tulang sekor ayam pon dah terlebih cukup untuk 2 orang makan..Goreng garing2, pastu makan panas2..Memang walla..hehe..Jumpa laieee  (^_^)




2 comments:

YANA SHAIFUL said...

rindu gak nasi kak wok nii..antar kat penang sikit..:-)

RynaHakimi said...

@Yana
meh nak anta..tapi yg ni klon kak wok la..hehe

Monday, April 4, 2011

Nasi Ala2 Kak Wok

Mintak mahap la Kak Wok, tumpang glemer plak hari  ni..Haa..Nasi Kak Wok ni memang femes kat Kelantan. Hampir seme penduduk Kelantan tau kesedapan Nasi kak Wok nih

Konon2 Nasi kak Wok..Heheh

Aku kurang pasti tempat asal nasi Kak Wok ni..Maybe Kota Bharu kot. Orang kate nasi ni femes kat USM Kubang Kerian.. Yang pastinya, kat Pasar Wakaf Che Yeh memang banyak gerai nasi Kak Wok ni.. Emm,taktau la tu betul2 resepi turun temurun atau tak..Sebab skang ni dah banyak orang ciplak..Nak cepat glamer, guna la nama Kak Wok ni..Harganya pun macam2, ade RM2, RM2.50, RM3, etc..Pandai2 korang la bajet..hehe

Bagi aku, takde ape yang spesel pun ngan nasi Kak Wok ni..Cuma nasi, kuah dalca sayur, sambal belacan dan ayam goreng kunyit yang digoreng garing..Mungkin cara penyediaan dan resepi asal nasi ni menjadi faktor menu ni digemari ramai..Yela, orang dulu2 masak memang sedap kan (^_^)

Aku plak ok je makan nasi Kak Wok ni, cuma banyak sangat pak ajinya..Aku memang kureng sket guna pak aji nih..Cepat pening kepala..huhu..

Asalnya tak tau nak masak ape ngan tulang ayam nih (chicken carcass). Ala, tulang ayam yang selalu orang goreng kentaki kat pasar malam tu..Hehe..Nak masak sup, tak teringin nak makan sup...Goreng pon sodap..Makan ngan dalca memang best..

Semak resepi

Walaupun tak sesedap resepi asal Nasi Kak Wok, bolehla setakat nak cover rase teringin nak makan ..huhu..Nak balik Kelantan tak tau lagi bila..Alamatnya lambat lagi la nak merasa ke"mebeles"an nasi Kak Wok tu.. =P

Resepi dalca sayur di sini ye

Sepatutnya ayam tu campur ngan isi ayam sikit..Tapi malas plak nak beli ayam..Habiskan tulang sekor ayam pon dah terlebih cukup untuk 2 orang makan..Goreng garing2, pastu makan panas2..Memang walla..hehe..Jumpa laieee  (^_^)




2 comments:

YANA SHAIFUL said...

rindu gak nasi kak wok nii..antar kat penang sikit..:-)

RynaHakimi said...

@Yana
meh nak anta..tapi yg ni klon kak wok la..hehe

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...