Saturday, November 19, 2011

Bangun pagi2...

Orang kata kalau bangun awal pagi, murah rezeki.. ye dop?? Betul la tu kan.. Dah kalo bangun tengahari, sedar2  matahari dah tegak atas kepala (macam berpengalaman jek..hahah).. Buang masa macam tu je kan.. Iye, zaman anak dara dulu bolehla la nak buang tebiat macam tu (buruknya perangai).. hehe. Bila dah kawen ni semua bertukar.. Kena betulkan timing.. hikhik..

Dah lama penghuni umah ni tak makan sarapan yang berat.. Paling tak pon, roti sapu jem aje.. Nasi2 ni dah jarang.. Tapi hari ni termakan nasik la pulok.. ngeeeee.. Asalnya siapkan tempahan nasi belauk.. Ade la buat sikit2.. kire murah2..hehe.. Atas permintaan encik suami juga, dah lama tak makan katanya.. Rindu kat gulai ikan tongkol kegemaran beliau =)


Resepi *link*

Rasanya dah banyak entry sal nasik bergulaikan ikan tongkol ni kan. Boleh jenguk SINI,  dan SINI ..Asyik2 yang tu je.. Heh, dah ini aje kepakaran daku.. hekkk.. pakar la sangat.. Masak satu peiuk bolehla.. Masak untuk 50 orang hari tu pon dah pancit.. haihh.. cemana nak bukak bisnes katering nih.. haha.. koya sudaaa... Angan2 tetap ada, cuma masanya belum tiba..





Ingat senang ke nak buat bisnes catering ni kan.. Of coz nak kena ada pekeja yang amai.. Terkial2 den nak masak lauk pauk kalo sorang2.. Huii.. masyuk wooo biz catering nih.. nak pulak catering untuk majlis kawen..  Berangan aje, usaha takdop pun tak guna jugak kan.. (masih menanti peluang yang sesuai =)) 



Abaikan rupa periuk yang sememeh itu..

Back to the topic, hari ni awal2 pagi bangun siapkan bungkusan nasi belauk ni.. Kali ni spesel sket sebab tambah ikan kering,sayur kacang panjang & ikan kukus goreng.. Aku pulak tak tahan lapor bila mengadap nasi ni pagi2.. Ape lagi, bedal dulu sepinggan nasik. hahah...

Nasib baik nasi cukup2 je untuk tempahan, kalo tak maunya bertambah makan.. Hmmm..elok sangatla kan makan nasi belauk pagi2.. Jadi tong drum ko jugak yang bising.. ekekekke..




Sekian entry repekan di pagi Jumaat.. Dah Jumaat?? Cepat sungguh masa berlalu.. tak terkeja rasanya.. huhu.. Esok dah hujung minggu kan?? Best3, boleh ber"derat2".. hikhik.. Permisi dulu ya.. tata =)


5 comments:

dwaty said...

perut saya masih tak boleh terima nasi berlauk pagi2... kalau nasi goreng tu bolehla...

RynaHakimi said...

@dwaty
hehe..org klate ni meme dh biase mkn berat pagi2..tp tak semua suka mkn nasi awal2 pagi kan...alah bisa tegal biasa..hihi

nur easy said...

betul tu, lagitambah murah rezki kalau tn rumahnya rajin kan..;)

Miss Sunshine said...

haah kan ryna.. org kelantan memang biasa makan nasi pagi2 kan... perut hana ok je... ape org hidangkan... NGAP aje... hehe

RynaHakimi said...

@nur easy
hehe..rajin melantak..kikiki.. Amiinn..mudah2an murah rezeki sentiasa. Syukur Alhamdulillah ;)

@Miss Sunshine
Hana nanti nak jadi orang ganu dah, kena biasakan ngan selera p. timur ni.. hehe.. Lebih kurang je selera ganu kelate nih ;)

Saturday, November 19, 2011

Bangun pagi2...

Orang kata kalau bangun awal pagi, murah rezeki.. ye dop?? Betul la tu kan.. Dah kalo bangun tengahari, sedar2  matahari dah tegak atas kepala (macam berpengalaman jek..hahah).. Buang masa macam tu je kan.. Iye, zaman anak dara dulu bolehla la nak buang tebiat macam tu (buruknya perangai).. hehe. Bila dah kawen ni semua bertukar.. Kena betulkan timing.. hikhik..

Dah lama penghuni umah ni tak makan sarapan yang berat.. Paling tak pon, roti sapu jem aje.. Nasi2 ni dah jarang.. Tapi hari ni termakan nasik la pulok.. ngeeeee.. Asalnya siapkan tempahan nasi belauk.. Ade la buat sikit2.. kire murah2..hehe.. Atas permintaan encik suami juga, dah lama tak makan katanya.. Rindu kat gulai ikan tongkol kegemaran beliau =)


Resepi *link*

Rasanya dah banyak entry sal nasik bergulaikan ikan tongkol ni kan. Boleh jenguk SINI,  dan SINI ..Asyik2 yang tu je.. Heh, dah ini aje kepakaran daku.. hekkk.. pakar la sangat.. Masak satu peiuk bolehla.. Masak untuk 50 orang hari tu pon dah pancit.. haihh.. cemana nak bukak bisnes katering nih.. haha.. koya sudaaa... Angan2 tetap ada, cuma masanya belum tiba..





Ingat senang ke nak buat bisnes catering ni kan.. Of coz nak kena ada pekeja yang amai.. Terkial2 den nak masak lauk pauk kalo sorang2.. Huii.. masyuk wooo biz catering nih.. nak pulak catering untuk majlis kawen..  Berangan aje, usaha takdop pun tak guna jugak kan.. (masih menanti peluang yang sesuai =)) 



Abaikan rupa periuk yang sememeh itu..

Back to the topic, hari ni awal2 pagi bangun siapkan bungkusan nasi belauk ni.. Kali ni spesel sket sebab tambah ikan kering,sayur kacang panjang & ikan kukus goreng.. Aku pulak tak tahan lapor bila mengadap nasi ni pagi2.. Ape lagi, bedal dulu sepinggan nasik. hahah...

Nasib baik nasi cukup2 je untuk tempahan, kalo tak maunya bertambah makan.. Hmmm..elok sangatla kan makan nasi belauk pagi2.. Jadi tong drum ko jugak yang bising.. ekekekke..




Sekian entry repekan di pagi Jumaat.. Dah Jumaat?? Cepat sungguh masa berlalu.. tak terkeja rasanya.. huhu.. Esok dah hujung minggu kan?? Best3, boleh ber"derat2".. hikhik.. Permisi dulu ya.. tata =)


5 comments:

dwaty said...

perut saya masih tak boleh terima nasi berlauk pagi2... kalau nasi goreng tu bolehla...

RynaHakimi said...

@dwaty
hehe..org klate ni meme dh biase mkn berat pagi2..tp tak semua suka mkn nasi awal2 pagi kan...alah bisa tegal biasa..hihi

nur easy said...

betul tu, lagitambah murah rezki kalau tn rumahnya rajin kan..;)

Miss Sunshine said...

haah kan ryna.. org kelantan memang biasa makan nasi pagi2 kan... perut hana ok je... ape org hidangkan... NGAP aje... hehe

RynaHakimi said...

@nur easy
hehe..rajin melantak..kikiki.. Amiinn..mudah2an murah rezeki sentiasa. Syukur Alhamdulillah ;)

@Miss Sunshine
Hana nanti nak jadi orang ganu dah, kena biasakan ngan selera p. timur ni.. hehe.. Lebih kurang je selera ganu kelate nih ;)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...