Thursday, July 7, 2011

cek mek molek lagi...

Jom makan kuih cek mek di petang hari.. kes tak sabar menguli  punya pasal, dah ade kuih yang bocor air gula masa menggoreng.. haiyyya...lainkali kena seal kemas2 lagik..hehe.. ubi keledek tu beli kat Cameron tempoh hari.. jauh import tu..padahal kat Melaka ni bersepah je ubi ni..ekeke




Encik suami la suka sangat kuih ni.. aku layan je..bab2 makan ni takleh nak berkira sangat..hehe.. resepi kuih ni dah pernah kongsi sebelum ni.. Sila tengok cara buatnya step by step di sini  =)

Okeh.. takde modal nak berceloteh panjang2..kang termerapu susah plak..heh.. Jumpa lagi (^__^)


10 comments:

Nieza said...

sedapnya!...terus rasa lapar tgk kuih ni...hehe

nur easy said...

cantik pulak di susun camtu.. ;)

RynaHakimi said...

@Nieza
sedap..tapi melekit2 sebab gula tu..dah jadi keria plak..ehe

@nur easy
hehe.konon kretip la kan ;)

myamyza said...

dulu kite pernah buat kueh ni, menjadik.. tp dah lame tak ingat.. macam nak kene buat lagi nih..

Miss Sunshine said...

rina.... kita tetiba mengidam cek mek molek.... huhu. tlonglah pos kat sini..

RynaHakimi said...

@myamyza
bila teringin nak makan, baik buat sendiri je kan..kalo beli 3 singgit..tak berbaloi..hehe..nanti buatla lagi..refresh balik..ehehe

@miss sunshine
boleh nak pos, tapi takut bila smpai esok dah lenyek..hehe ;P

NoEn said...

wah pandai sungguh pn rina kita ni masak..kueh2 traditional plak tu..payah nk cari org muda pandai masak kuih traditional ni

RynaHakimi said...

@NoEn
ala noen, kuih simple2 bolehlah..try suh buat yg pelik2, mesti tak jadik..hehe

cik cek said...

Ryna...

kak cek nak 2 ketul cek mek molek...kak cek suka ...:)

Siti Arfah said...

Em lme dh x mkn kuih neh. Sedpp sgt2. Tp kekdg tu ade yg buat manis sgt. hehe

Thursday, July 7, 2011

cek mek molek lagi...

Jom makan kuih cek mek di petang hari.. kes tak sabar menguli  punya pasal, dah ade kuih yang bocor air gula masa menggoreng.. haiyyya...lainkali kena seal kemas2 lagik..hehe.. ubi keledek tu beli kat Cameron tempoh hari.. jauh import tu..padahal kat Melaka ni bersepah je ubi ni..ekeke




Encik suami la suka sangat kuih ni.. aku layan je..bab2 makan ni takleh nak berkira sangat..hehe.. resepi kuih ni dah pernah kongsi sebelum ni.. Sila tengok cara buatnya step by step di sini  =)

Okeh.. takde modal nak berceloteh panjang2..kang termerapu susah plak..heh.. Jumpa lagi (^__^)


10 comments:

Nieza said...

sedapnya!...terus rasa lapar tgk kuih ni...hehe

nur easy said...

cantik pulak di susun camtu.. ;)

RynaHakimi said...

@Nieza
sedap..tapi melekit2 sebab gula tu..dah jadi keria plak..ehe

@nur easy
hehe.konon kretip la kan ;)

myamyza said...

dulu kite pernah buat kueh ni, menjadik.. tp dah lame tak ingat.. macam nak kene buat lagi nih..

Miss Sunshine said...

rina.... kita tetiba mengidam cek mek molek.... huhu. tlonglah pos kat sini..

RynaHakimi said...

@myamyza
bila teringin nak makan, baik buat sendiri je kan..kalo beli 3 singgit..tak berbaloi..hehe..nanti buatla lagi..refresh balik..ehehe

@miss sunshine
boleh nak pos, tapi takut bila smpai esok dah lenyek..hehe ;P

NoEn said...

wah pandai sungguh pn rina kita ni masak..kueh2 traditional plak tu..payah nk cari org muda pandai masak kuih traditional ni

RynaHakimi said...

@NoEn
ala noen, kuih simple2 bolehlah..try suh buat yg pelik2, mesti tak jadik..hehe

cik cek said...

Ryna...

kak cek nak 2 ketul cek mek molek...kak cek suka ...:)

Siti Arfah said...

Em lme dh x mkn kuih neh. Sedpp sgt2. Tp kekdg tu ade yg buat manis sgt. hehe

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...