Thursday, April 7, 2011

Ikan Cinonet masak 3 rase

Alahai..sedih nengok anak ikan kembong dalam peti sejuk nih..Tak tau nak masak ape, bak kata pepatah ditelan mati bapak, diluah mati emak (betul dop?? heheh..betul la kot)

Ikan kecit2 macam ni biasanya goreng garing je..Takpun masak singgang..Tak ke bosan asyik makan bende same..Tapi ok ape, RM4 je sekilo..cukup berbaloi bagi kami yang amat menitikberatkan bajet nih..huhu




Ish3x..ikan pon tak nampak dah sebab kecik sangat..Terselindung disebalik aksesori kuah tu..Orang len guna ikan siakap, den guno anak kembung..Pedulik hape, janji perut kenyang..hehe

Ape pun, masak ni tak terhad pada saiz ikan tu..Memangla, guna ikan siakap (kalu kelate panggil ikan kakap) lagi sedap..Tapi kalo dah takde tu, guna je la ikan ape pon..Ikan cencaru pon boleh, lagi murah dari siakap yang memang femes dan mahal tu..Ikan bawal pon boleh..Ikut selera masing2 la..

Jangan pulak jadikan alasan malas nak masak kan..Ye, kalo korang bujang bolehla ponteng masak..Ngeh3..Aku dulu2 pun bukan selalu masak..Dah kawin ni je istiqamah sikit..heheh..Demi suami tersayang la kan..




Okeh, sekian untuk entry ini..Sila la jamu mato yo..ngee..Kalo nak resepi pulak, rajin2 la jengah ke sini..Selamat menikmati santapan tengahari ye semua (^_^)



8 comments:

IJAT360 said...

tu dia..ikan kombung ekau buek tigo raso..memang borbaloi..nasib baik tak buek ikan sardin 3 raso..hihi ^_^

RynaHakimi said...

@Ijat360
takleh imagine sardin masak 3 raso rase cemane..haha =P

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

tak kisahlah ikan kecik pun.. janji boleh dimkn.. akak suka gak ikan kecik2 ni.. mcm ryna ckp ler selalu tu di goreng garing2 jer...

RynaHakimi said...

@Kak MaDiHaA
Hehe..sedap kan goreng garing..rangup gitu..hehe..hari ni je ngade2 sket gi masak 3 rasa..ehe =)

Dinda Iva said...

wooo..idea ni..ok akan dipractisekan...hehehe...selalu kanda suka goreng garing berlada..hehhehe..tq kongsi idea..

RynaHakimi said...

@Iva
Bereh..sila praktikkan..hehe =)

wanythyra. said...

MURAH nyee ikan 4 riyal ? Kat sabah mahal lew . .
8 riyal .

RynaHakimi said...

@wanythyra
memang kat sini ikan murah..tp ayam je mahal..huhu

Thursday, April 7, 2011

Ikan Cinonet masak 3 rase

Alahai..sedih nengok anak ikan kembong dalam peti sejuk nih..Tak tau nak masak ape, bak kata pepatah ditelan mati bapak, diluah mati emak (betul dop?? heheh..betul la kot)

Ikan kecit2 macam ni biasanya goreng garing je..Takpun masak singgang..Tak ke bosan asyik makan bende same..Tapi ok ape, RM4 je sekilo..cukup berbaloi bagi kami yang amat menitikberatkan bajet nih..huhu




Ish3x..ikan pon tak nampak dah sebab kecik sangat..Terselindung disebalik aksesori kuah tu..Orang len guna ikan siakap, den guno anak kembung..Pedulik hape, janji perut kenyang..hehe

Ape pun, masak ni tak terhad pada saiz ikan tu..Memangla, guna ikan siakap (kalu kelate panggil ikan kakap) lagi sedap..Tapi kalo dah takde tu, guna je la ikan ape pon..Ikan cencaru pon boleh, lagi murah dari siakap yang memang femes dan mahal tu..Ikan bawal pon boleh..Ikut selera masing2 la..

Jangan pulak jadikan alasan malas nak masak kan..Ye, kalo korang bujang bolehla ponteng masak..Ngeh3..Aku dulu2 pun bukan selalu masak..Dah kawin ni je istiqamah sikit..heheh..Demi suami tersayang la kan..




Okeh, sekian untuk entry ini..Sila la jamu mato yo..ngee..Kalo nak resepi pulak, rajin2 la jengah ke sini..Selamat menikmati santapan tengahari ye semua (^_^)



8 comments:

IJAT360 said...

tu dia..ikan kombung ekau buek tigo raso..memang borbaloi..nasib baik tak buek ikan sardin 3 raso..hihi ^_^

RynaHakimi said...

@Ijat360
takleh imagine sardin masak 3 raso rase cemane..haha =P

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

tak kisahlah ikan kecik pun.. janji boleh dimkn.. akak suka gak ikan kecik2 ni.. mcm ryna ckp ler selalu tu di goreng garing2 jer...

RynaHakimi said...

@Kak MaDiHaA
Hehe..sedap kan goreng garing..rangup gitu..hehe..hari ni je ngade2 sket gi masak 3 rasa..ehe =)

Dinda Iva said...

wooo..idea ni..ok akan dipractisekan...hehehe...selalu kanda suka goreng garing berlada..hehhehe..tq kongsi idea..

RynaHakimi said...

@Iva
Bereh..sila praktikkan..hehe =)

wanythyra. said...

MURAH nyee ikan 4 riyal ? Kat sabah mahal lew . .
8 riyal .

RynaHakimi said...

@wanythyra
memang kat sini ikan murah..tp ayam je mahal..huhu

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...