Wednesday, April 6, 2011

Sape boleh tolong???

Aku tengah cari resepi goreng pisang yang sedap nih..Macam yang dijual kat gerai sekitar Melaka nih..Resepi diorang lebih kurang je, pisang yang disaluti tepung rangup..

Gamba dari Google

Cemane ye nak buat?? Dah cuba buh tepung beras, kapur, dll. Tetap tak menjadik.memangla rangup, tapi tetap tak sama (banyak songehla plak..ngeh3)..Ke nak kena letak ibu roti?? Takla pulak aku tanya makcik yang jual goreng pisang tu..kang dia ingat aku nak take over bisnes dia plakk..

Serius aku nak resepi pisang goreng bersalut tepung ni..Lain dari yang lain..Anybody, tolong bagi resepi ye..Hehe...Mengidam nak makan..Kalau guna pisang tanduk, memang walla~~


4 comments:

Dinda Iva said...

rasanya faktor utama ialah minyak..kena betul² panas baru masukkan pisang....

RynaHakimi said...

@Dinda Iva
Yeke??Rase dah cukup panas dah..Tapi next time bleh try lg..Bnyk resepi kat tenet taktau mane satu nak ikut..hehe =)

mr.curly said...

kalu nk rangup, ce try gune tepung adabi..rangup n sedap!!!

RynaHakimi said...

@mr curly
Orait!! akan dicuba =)

Wednesday, April 6, 2011

Sape boleh tolong???

Aku tengah cari resepi goreng pisang yang sedap nih..Macam yang dijual kat gerai sekitar Melaka nih..Resepi diorang lebih kurang je, pisang yang disaluti tepung rangup..

Gamba dari Google

Cemane ye nak buat?? Dah cuba buh tepung beras, kapur, dll. Tetap tak menjadik.memangla rangup, tapi tetap tak sama (banyak songehla plak..ngeh3)..Ke nak kena letak ibu roti?? Takla pulak aku tanya makcik yang jual goreng pisang tu..kang dia ingat aku nak take over bisnes dia plakk..

Serius aku nak resepi pisang goreng bersalut tepung ni..Lain dari yang lain..Anybody, tolong bagi resepi ye..Hehe...Mengidam nak makan..Kalau guna pisang tanduk, memang walla~~


4 comments:

Dinda Iva said...

rasanya faktor utama ialah minyak..kena betul² panas baru masukkan pisang....

RynaHakimi said...

@Dinda Iva
Yeke??Rase dah cukup panas dah..Tapi next time bleh try lg..Bnyk resepi kat tenet taktau mane satu nak ikut..hehe =)

mr.curly said...

kalu nk rangup, ce try gune tepung adabi..rangup n sedap!!!

RynaHakimi said...

@mr curly
Orait!! akan dicuba =)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...