Friday, September 20, 2013

Nasi Ayam huk alohhhhh

Assalamualaikum

Huk alohhhh.. Nasi ayam lagi. Dah takde menu lain ye orang dalam rumah ni makan?? kikiki.. Dengan bahan yang serba kekurangan. Ulam-ulaman cuma ada tomato dan daun bawang. Tak plan nak buat nasi ayam pun. Cuma bosan tak tahu nak masak apa. Lagi-lagi ayam ayam ayam.. boring mak noksss! 

Nasi ayam ni selera encik kimiey sebenarnya. Dia suka sangat nasi ayam. Kali ni tak buat nasi ayam madu. Lebihkan rasa butter gitu. Ayam bakar lebih sedap dan wangi.. Tapi kalorinya sendir kira la ye.. Dan secara rasminya diet i ke lautan biru hari ni.wkakaka.. Gigih tepek "Atkin's ON" kat peti sejuk. Hampesss!



Kali ni tambah sedikit oregano masa perap ayam tu. Sedap.. Nasi ayam yang di'fusion' kan gitewww.. Ilham dari puan Saidah Zawanah yg sudi share resepi beliau.. hihi. Sedapla awe.. Laki aku makan bertambah2. Plus rasa butter yg kaya tu.. Perghhh. terangkat habis (ngan lelemak sekali terangkat.. hahaha)


Sorry gambar kelabu asap =P


Alhamdulillah, rezeki hari ini. Anak teruna pun suka. Asal ada sup gerenti layan. Satu benda yang aku perasan, semenjak kasi dia MealShake dari Shaklee semakin bertambah selera makan dia. Peha pun kembali berketak..hihi.. Ayuh anakku, plis membesar dengan sihat macam mommy :D




Kalau nak resepi, boleh singgah SINI. Nak perap ayam dengan apa? Terpulang kepada selera masing-masing. Blackpepper boleh, madu boleh, kicap aje pon boleh.. hihi.. Pilihlah yang mana berkenan.

Pulang dari solat jumaat encik kimiey kelek 2 biji durian dalam plastik. Huk alohhh.. nak makan pulut durian pulakkkk!!. Hancus sehancusnya diet aku hari ni. Cehh..macamla diet sangat. Ngelat banyaklah..hikhik.. Musang King, i cant resist!! Haha.. next entry la update sal durian.. Makan aje khoje nye.. \(^.^)/



RynaHakimi

2 comments:

Lady Ija said...

Saya pun semalam buat nasik ayam... tengah diet atkins gak....saya ratah sup ngan ayam jerk.. sesekali tu cicah gak sos tu... buat2 rasa...

RynaHakimi said...

@Lady Ija
Niat cenggitu la jugak, konon2 nak ratah. skali teratah jugak ayam bakar tu..hahaha.. nasi tak mkn pun. tapi dah cukup menggagalkan atkins ku..dushhhhh!

Friday, September 20, 2013

Nasi Ayam huk alohhhhh

Assalamualaikum

Huk alohhhh.. Nasi ayam lagi. Dah takde menu lain ye orang dalam rumah ni makan?? kikiki.. Dengan bahan yang serba kekurangan. Ulam-ulaman cuma ada tomato dan daun bawang. Tak plan nak buat nasi ayam pun. Cuma bosan tak tahu nak masak apa. Lagi-lagi ayam ayam ayam.. boring mak noksss! 

Nasi ayam ni selera encik kimiey sebenarnya. Dia suka sangat nasi ayam. Kali ni tak buat nasi ayam madu. Lebihkan rasa butter gitu. Ayam bakar lebih sedap dan wangi.. Tapi kalorinya sendir kira la ye.. Dan secara rasminya diet i ke lautan biru hari ni.wkakaka.. Gigih tepek "Atkin's ON" kat peti sejuk. Hampesss!



Kali ni tambah sedikit oregano masa perap ayam tu. Sedap.. Nasi ayam yang di'fusion' kan gitewww.. Ilham dari puan Saidah Zawanah yg sudi share resepi beliau.. hihi. Sedapla awe.. Laki aku makan bertambah2. Plus rasa butter yg kaya tu.. Perghhh. terangkat habis (ngan lelemak sekali terangkat.. hahaha)


Sorry gambar kelabu asap =P


Alhamdulillah, rezeki hari ini. Anak teruna pun suka. Asal ada sup gerenti layan. Satu benda yang aku perasan, semenjak kasi dia MealShake dari Shaklee semakin bertambah selera makan dia. Peha pun kembali berketak..hihi.. Ayuh anakku, plis membesar dengan sihat macam mommy :D




Kalau nak resepi, boleh singgah SINI. Nak perap ayam dengan apa? Terpulang kepada selera masing-masing. Blackpepper boleh, madu boleh, kicap aje pon boleh.. hihi.. Pilihlah yang mana berkenan.

Pulang dari solat jumaat encik kimiey kelek 2 biji durian dalam plastik. Huk alohhh.. nak makan pulut durian pulakkkk!!. Hancus sehancusnya diet aku hari ni. Cehh..macamla diet sangat. Ngelat banyaklah..hikhik.. Musang King, i cant resist!! Haha.. next entry la update sal durian.. Makan aje khoje nye.. \(^.^)/



RynaHakimi

2 comments:

Lady Ija said...

Saya pun semalam buat nasik ayam... tengah diet atkins gak....saya ratah sup ngan ayam jerk.. sesekali tu cicah gak sos tu... buat2 rasa...

RynaHakimi said...

@Lady Ija
Niat cenggitu la jugak, konon2 nak ratah. skali teratah jugak ayam bakar tu..hahaha.. nasi tak mkn pun. tapi dah cukup menggagalkan atkins ku..dushhhhh!

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...