Wednesday, September 18, 2013

FIDO pets spray

Assalamualaikum wbt

Tengahari tadi ke Jabatan Veterinar Seri Iskandar untuk suntik kucing dua ekor dalam rumah ni.. Dah nama pun kucing parsi, penjagaan rapi itu amat perlu.. Kalau tak, mulalah macam2 penyakit datang menjengah..

Kata pegawai veterinar tu, suntikan tu untuk cegah cacing, kutu dan kurap. Harga untuk 2 ekor kucing ni cuma RM5. Murah giler kot! I loikeee~



Actually yang atas ni gambar lama.. tak ambik yang terkini.. Asalnya sekor je yang kena kutu telinga. Asyik tergaru2 aje. Rimas pulak nengoknya.. Kesian pun ada..hihi.. Sekarang dah berjangkit pada yang lagi sekor tu.. kalaulah ia boleh berkata2, mesti dia dah bagitau betapa gatalnya telinga tu kan.. Dalam telinga tu berkuping-kuping hitam.. Kalau hari ni bersihkan, esok mesti ada balik. Aneh sungguh..

Tergeleng2 kepala menahan gatal. Garu tu takyah cakap la. Naik merah dah telinga masing-masing..huuu.. Tak boleh jadi ni, kena cari jugak ubat or apa2 vitamin untuk kucing2 ni. Kucing ni pun tanggungjawab kami juga kan..

Jumpa spray untuk haiwan peliharaan ni kat pets shop. Sebotol RM12. Kaedah penggunaan, besihkan telinga kucing tu dengan air suam. Pastu spray kat kawasan yang infected. Nampak macam berkesan sebab dah takde kuping2 hitam tu.. Hope lepas ni takde la tergaru2 lagi ye


Abaikan longgokan botol susu di belakang tu..muahahahha

Risau juga sebab si Hafiey ni suka kucing. Satu rumah dikejarnya. So kenalah pastikan kucing2 ni bersih dan sihat sokmo. Barulah selamat untuk si budak tecik ni..hehehe


RynaHakimi

2 comments:

Puteri Diyana said...

mmg jbtn kshtn kt seri iskandr murh pun..pu3 pn pnh anta kucg kt situ kak sbb crt brt..n skrg dh elok da..huhu
btw..comel kucing tuuu

RynaHakimi said...

@Puteri Diyana
Eh, adik org sini ke?? hihi..tula, murah sangat2..sy hantar pun sebab cirit birit jugak..samalah penyakit kucing kita.hikhik

Wednesday, September 18, 2013

FIDO pets spray

Assalamualaikum wbt

Tengahari tadi ke Jabatan Veterinar Seri Iskandar untuk suntik kucing dua ekor dalam rumah ni.. Dah nama pun kucing parsi, penjagaan rapi itu amat perlu.. Kalau tak, mulalah macam2 penyakit datang menjengah..

Kata pegawai veterinar tu, suntikan tu untuk cegah cacing, kutu dan kurap. Harga untuk 2 ekor kucing ni cuma RM5. Murah giler kot! I loikeee~



Actually yang atas ni gambar lama.. tak ambik yang terkini.. Asalnya sekor je yang kena kutu telinga. Asyik tergaru2 aje. Rimas pulak nengoknya.. Kesian pun ada..hihi.. Sekarang dah berjangkit pada yang lagi sekor tu.. kalaulah ia boleh berkata2, mesti dia dah bagitau betapa gatalnya telinga tu kan.. Dalam telinga tu berkuping-kuping hitam.. Kalau hari ni bersihkan, esok mesti ada balik. Aneh sungguh..

Tergeleng2 kepala menahan gatal. Garu tu takyah cakap la. Naik merah dah telinga masing-masing..huuu.. Tak boleh jadi ni, kena cari jugak ubat or apa2 vitamin untuk kucing2 ni. Kucing ni pun tanggungjawab kami juga kan..

Jumpa spray untuk haiwan peliharaan ni kat pets shop. Sebotol RM12. Kaedah penggunaan, besihkan telinga kucing tu dengan air suam. Pastu spray kat kawasan yang infected. Nampak macam berkesan sebab dah takde kuping2 hitam tu.. Hope lepas ni takde la tergaru2 lagi ye


Abaikan longgokan botol susu di belakang tu..muahahahha

Risau juga sebab si Hafiey ni suka kucing. Satu rumah dikejarnya. So kenalah pastikan kucing2 ni bersih dan sihat sokmo. Barulah selamat untuk si budak tecik ni..hehehe


RynaHakimi

2 comments:

Puteri Diyana said...

mmg jbtn kshtn kt seri iskandr murh pun..pu3 pn pnh anta kucg kt situ kak sbb crt brt..n skrg dh elok da..huhu
btw..comel kucing tuuu

RynaHakimi said...

@Puteri Diyana
Eh, adik org sini ke?? hihi..tula, murah sangat2..sy hantar pun sebab cirit birit jugak..samalah penyakit kucing kita.hikhik

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...