Wednesday, October 5, 2011

Nasi Ayam......Madu??

Erkkkk....sensitifnya dengan perkataan madu tu.. Syooohhhh3.. gi main jauh2.. hehe.. Ade ke kaum hawa yang tak sensitif ngan "madu" nih??? Hape?? takde perasaan??? Hmmm..kalo madu lebah tu memang la kan...takde maknanya nak sensitip..heuheuheu... Madu lebah takpe.. But say no to madu 2, 3, 4.. hikhik..

Nasik ayam ni takde beza sangat ngan resepi terdahulu.. cuma tambah penggunaan madu masa perap ayam tu.. Aku taruk sket aje.. Takmo manis sangat.. Cukup buat syarat je..


kalo nak, boleh jenguk resepinya di SINI.. Tu yang versi nasi ayam blackpepper.. Same aje caranya.. Rasa pon tak lari sangat.. sebab kali ni aku tetap perap dengan lada hitam.. Suka plak rasa pedas gitewww.. Boleh panaskan badan jugak..huhu..

Nasi ayam wajib ade sup, sos kicap dan sambal cili merah kan.. Standard la tu.. ade pakej siap..eheeee


Sup ayam


Sambal kicap dan sambal lada + bergedil buat tadi

Encik suami suka sangatla nasi ayam ni.. Buat selalu pon takpe.. Aku??? bolehla.. benda yang ade aku makan aje.. Tapi takla faveret.. Apa jua rezeki yang ada, aku terima seadanya.. Huhu.. makan takleh memilih sangat.. Kena ingat kat orang susah, kadang2 langsung takleh makan.. Kesian kan?? Hubby selalu pesan, kalo masak jangan membazir...tak baikk..

Okeh..layan gamba2 nasi ayam ni.. Snap bende same aje.. mintak mahapla..kurang kreatipppp..ngehehe









Oriteeeee...masa untuk drama Sofiyyaa.. till we meet again...tata =)



2 comments:

Miss Sunshine said...

ryna.... kita berharap sangat dapat masakkan untuk suami nnti.. huhu

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Ish, kompem hana boleh masakkan untuk fizie..bila di suke apa yg kita masakkan, lagi semangat nak masak tau.. Cuba itu ini.. Siyes hana.. tak caya nanti tengok pas kawen nanti..ngeh3 =)

Wednesday, October 5, 2011

Nasi Ayam......Madu??

Erkkkk....sensitifnya dengan perkataan madu tu.. Syooohhhh3.. gi main jauh2.. hehe.. Ade ke kaum hawa yang tak sensitif ngan "madu" nih??? Hape?? takde perasaan??? Hmmm..kalo madu lebah tu memang la kan...takde maknanya nak sensitip..heuheuheu... Madu lebah takpe.. But say no to madu 2, 3, 4.. hikhik..

Nasik ayam ni takde beza sangat ngan resepi terdahulu.. cuma tambah penggunaan madu masa perap ayam tu.. Aku taruk sket aje.. Takmo manis sangat.. Cukup buat syarat je..


kalo nak, boleh jenguk resepinya di SINI.. Tu yang versi nasi ayam blackpepper.. Same aje caranya.. Rasa pon tak lari sangat.. sebab kali ni aku tetap perap dengan lada hitam.. Suka plak rasa pedas gitewww.. Boleh panaskan badan jugak..huhu..

Nasi ayam wajib ade sup, sos kicap dan sambal cili merah kan.. Standard la tu.. ade pakej siap..eheeee


Sup ayam


Sambal kicap dan sambal lada + bergedil buat tadi

Encik suami suka sangatla nasi ayam ni.. Buat selalu pon takpe.. Aku??? bolehla.. benda yang ade aku makan aje.. Tapi takla faveret.. Apa jua rezeki yang ada, aku terima seadanya.. Huhu.. makan takleh memilih sangat.. Kena ingat kat orang susah, kadang2 langsung takleh makan.. Kesian kan?? Hubby selalu pesan, kalo masak jangan membazir...tak baikk..

Okeh..layan gamba2 nasi ayam ni.. Snap bende same aje.. mintak mahapla..kurang kreatipppp..ngehehe









Oriteeeee...masa untuk drama Sofiyyaa.. till we meet again...tata =)



2 comments:

Miss Sunshine said...

ryna.... kita berharap sangat dapat masakkan untuk suami nnti.. huhu

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Ish, kompem hana boleh masakkan untuk fizie..bila di suke apa yg kita masakkan, lagi semangat nak masak tau.. Cuba itu ini.. Siyes hana.. tak caya nanti tengok pas kawen nanti..ngeh3 =)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...