Tuesday, May 17, 2011

Masak kicap lagi

Boleh dikatakan dalam seminggu mesti ada juadah berkicap ni.. Dah jadi menu wajib dah.. hehe.. Hajat sebenar nak buat ikan percik, tapi tekak suami nak masakan berkicap..Okeyla..ikan kicapla ye.. Esok2 jela buat ikan percik tu nampak gayanya..huhu

Encik suami tak berapa sihat sejak semalam.. Semenjak dua menjak ni kan panas, berjerebu.. Memang la badan mudah kena penyakit.. Aku pun tengah sakit tekak ni.. haihh..tak habis2 musim penyakit.. Kena selalu minum air masak.. Nak keluar rumah pun risau dengan cuaca tak menentu skang ni..

Inilah dia ikan kicap berkentang untuk hari ni.. ha..amik kau besar2 gedabak kentang tu.. Malas nak potong dadu..hehe.. Ok la kan..nasib baik tak buh sebijik kentang russet yang besar tu..kekeke




Okeh.. time to eat.. ngeh3.. takleh berceloteh lama2.. Ada orang yang memerlukan perhatianku..huhu... Cian abang demam ye.. Selamat menjamu selera ya semua.. babaiiii  (^___^)



5 comments:

LindaRahim said...

masak kicap ni kegemaran anak saya...x kira la ayam kicap ke, sotong kicap ke, ikan kicap ke...

nur easy said...

ratah pun sedap kan masak camni..slurpp ;)

RynaHakimi said...

@LindaRahim
Kanak2 mesti sukakan rasa kicap yang manis tu..hehe..simple tapi sedap =)

@nur easy
ha'ah, kite ratah je..kentang tu cepat je licin..heheh =)

~SYAZ~ said...

wahh!!!
ikan percik kak ryna??
syaz selalu dengar ada ayam percik je..

ha! apa lagi nanti kak ryna upload la gambar ikan percik tu ea?
syaz nak tengok..
hehehe :D

Asiah Termizi said...

sedapnya masak kicap. dah lama tak makan. my feveret gok ni. paling suka kalau ayam masak kicap. nyummmmmmmmmmmm

Tuesday, May 17, 2011

Masak kicap lagi

Boleh dikatakan dalam seminggu mesti ada juadah berkicap ni.. Dah jadi menu wajib dah.. hehe.. Hajat sebenar nak buat ikan percik, tapi tekak suami nak masakan berkicap..Okeyla..ikan kicapla ye.. Esok2 jela buat ikan percik tu nampak gayanya..huhu

Encik suami tak berapa sihat sejak semalam.. Semenjak dua menjak ni kan panas, berjerebu.. Memang la badan mudah kena penyakit.. Aku pun tengah sakit tekak ni.. haihh..tak habis2 musim penyakit.. Kena selalu minum air masak.. Nak keluar rumah pun risau dengan cuaca tak menentu skang ni..

Inilah dia ikan kicap berkentang untuk hari ni.. ha..amik kau besar2 gedabak kentang tu.. Malas nak potong dadu..hehe.. Ok la kan..nasib baik tak buh sebijik kentang russet yang besar tu..kekeke




Okeh.. time to eat.. ngeh3.. takleh berceloteh lama2.. Ada orang yang memerlukan perhatianku..huhu... Cian abang demam ye.. Selamat menjamu selera ya semua.. babaiiii  (^___^)



5 comments:

LindaRahim said...

masak kicap ni kegemaran anak saya...x kira la ayam kicap ke, sotong kicap ke, ikan kicap ke...

nur easy said...

ratah pun sedap kan masak camni..slurpp ;)

RynaHakimi said...

@LindaRahim
Kanak2 mesti sukakan rasa kicap yang manis tu..hehe..simple tapi sedap =)

@nur easy
ha'ah, kite ratah je..kentang tu cepat je licin..heheh =)

~SYAZ~ said...

wahh!!!
ikan percik kak ryna??
syaz selalu dengar ada ayam percik je..

ha! apa lagi nanti kak ryna upload la gambar ikan percik tu ea?
syaz nak tengok..
hehehe :D

Asiah Termizi said...

sedapnya masak kicap. dah lama tak makan. my feveret gok ni. paling suka kalau ayam masak kicap. nyummmmmmmmmmmm

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...