Monday, May 16, 2011

Keranamu kopok lekor!!

Di sebalik rupamu yang keperang2an, tekstur yang kenyal, garing dan rasa yang sedap, idok ku sangka kau sangatlah kejam!! Awatlah hang gi patahkan gigi aku..hukhuk..





Tengah duk syiok kunyah kopok lekor, aikkkkk...tibe2 aku perasan ada yang lain dengan gigi geraham aku.. macam tajam semacam..Ingat terlekat sisa2 kopok lekor tu kan.. Tapi takde apa2 pon..Halammmakkk..sah gigi aku dah patah..*sikit je sebenarnya serpihan gigi tu..ehe*. Penangan kopok lekor tu.. Memang cari pasal la kan..

Salah aku jugak.. Sape suruh makan kopok lemau tu.. Dahla tebal.. memang nak kunyah pun susah..tak sangka gigi aku plak jadi mangsa..huhu

Nasib baik gigi aku tak sakit..cuma rasa pelik je la dalam mulut..Cuma kalau selalu sangat bergesel dengan lidah boleh luka juga tu..Nanti la nak ke klinik..Ntah bila taktau..huhu.. Kopok oh kopok... sampai hatimu... sob3x =P

*P/s: Fobia dah nak makan kopok lekor.. hehe..lupa nak gtau, kopok lekor tu beli kat pasar malam.. Apa la pakcik ni jual kopok lemau..saman kang!!!


7 comments:

noornazuha said...

ahhh..mmg phobia,bab sangkut paut dgn gg neh sensitif....phobia dgn doktor gg

RynaHakimi said...

@noornazuha
Huwaaa..fobia jugak..tak suka gi klinik gigi..musuh ketat tu..heheh =)

~SYAZ~ said...

adoylahh~
camne boleh jd lagu tu kak ryna??
sampai patah dibuat nye gigi tu..

kita saman je pak cik yg jual kopok tu!!
hehehe :D

nur easy said...

hehe kuat betul keropok tu.. betul tu. seriau betul kalau bab gg ni

yanyan said...

alalahhh tak pasal gigi patah
tu nama nya kopok lekor tu byk tepung
kalo tak, lembut jek kan ^^

RynaHakimi said...

@Syaz
kopok lekor jahat..huwaaa..heheh

@nur easy
kopok lekor terlampau..haha..rompong gigiku

@yanyan
ha'ah, banyak tepung la kopok tu..tapi pakcik tu je yg jual kopok..tepaksala beli jugak sebab nak makan..huhu

Alin Marlini said...

kopok lekor dr terengganu lagi lembut rasanya..kalau kat pasar mlm tu campur byk tepung..

Monday, May 16, 2011

Keranamu kopok lekor!!

Di sebalik rupamu yang keperang2an, tekstur yang kenyal, garing dan rasa yang sedap, idok ku sangka kau sangatlah kejam!! Awatlah hang gi patahkan gigi aku..hukhuk..





Tengah duk syiok kunyah kopok lekor, aikkkkk...tibe2 aku perasan ada yang lain dengan gigi geraham aku.. macam tajam semacam..Ingat terlekat sisa2 kopok lekor tu kan.. Tapi takde apa2 pon..Halammmakkk..sah gigi aku dah patah..*sikit je sebenarnya serpihan gigi tu..ehe*. Penangan kopok lekor tu.. Memang cari pasal la kan..

Salah aku jugak.. Sape suruh makan kopok lemau tu.. Dahla tebal.. memang nak kunyah pun susah..tak sangka gigi aku plak jadi mangsa..huhu

Nasib baik gigi aku tak sakit..cuma rasa pelik je la dalam mulut..Cuma kalau selalu sangat bergesel dengan lidah boleh luka juga tu..Nanti la nak ke klinik..Ntah bila taktau..huhu.. Kopok oh kopok... sampai hatimu... sob3x =P

*P/s: Fobia dah nak makan kopok lekor.. hehe..lupa nak gtau, kopok lekor tu beli kat pasar malam.. Apa la pakcik ni jual kopok lemau..saman kang!!!


7 comments:

noornazuha said...

ahhh..mmg phobia,bab sangkut paut dgn gg neh sensitif....phobia dgn doktor gg

RynaHakimi said...

@noornazuha
Huwaaa..fobia jugak..tak suka gi klinik gigi..musuh ketat tu..heheh =)

~SYAZ~ said...

adoylahh~
camne boleh jd lagu tu kak ryna??
sampai patah dibuat nye gigi tu..

kita saman je pak cik yg jual kopok tu!!
hehehe :D

nur easy said...

hehe kuat betul keropok tu.. betul tu. seriau betul kalau bab gg ni

yanyan said...

alalahhh tak pasal gigi patah
tu nama nya kopok lekor tu byk tepung
kalo tak, lembut jek kan ^^

RynaHakimi said...

@Syaz
kopok lekor jahat..huwaaa..heheh

@nur easy
kopok lekor terlampau..haha..rompong gigiku

@yanyan
ha'ah, banyak tepung la kopok tu..tapi pakcik tu je yg jual kopok..tepaksala beli jugak sebab nak makan..huhu

Alin Marlini said...

kopok lekor dr terengganu lagi lembut rasanya..kalau kat pasar mlm tu campur byk tepung..

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...