Monday, May 23, 2011

Brekfes hari ni dan semalam

Perlu ke nak bagitau orang ape ko makan hari2?? hehe.. Yup, the answer is no.. Tapi sekurang2nya aku bersyukur di atas rezeki yang diberi olehNya.. This is the way I express my gratitude to HIM.. Walaupun hari2 makan mihun je (perumpamaan je nih), tu jauh lebih bermakna daripada mereka yang kurang mampu dan takde wang untuk sesuap nasi .. Jadi,belajarlah bersyukur dengan apa yang kita perolehi dan jangan iri hati dengan rezeki orang lain ye..

Haihh..ape aku merepek tu.. Hehe.. Yela, tak semua orang suka dengan cara kita kan.. Selagi apa yang kita lakukan tu menggembirakan hati dan tak menyusahkan orang lain, teruskan jela.. tak payah nak fikir2 tentang orang len (penatlah asyik nak fikir sal orang je..syuh3..gi jauh2)..hehe..Okeh.. Berbalik kepada tajuk tu, ni diaaa rezeki untuk kami hari ni dan semalam 

Hari ni punyaaaa!

Menu semalam


Aiseh..megi goreng tu dah terlebih kembang pulak.. Tapi sedap tau, air tangan encik suami.. Ape pun yang dia masak memang sedap..(Kena puji la, pasni makin rajinla dia masak kan..ngeh3).. Erk..takpe kan makan megi untuk breakfast?? Anyway breakfast pun dah pukul 11.30am, kira lunch terus la..hehe

Untuk mihun goreng putih tu, campak2 macam biasa.. Standard la, guna apa yang ada dalam peti sejuk je.. Lagi sedap kalau ada udang dan sotong.. Walaweeehh.. marvelous.. Untuk resepi mihun tu, sila jengah kat sini ye.. 

Dari tadi lagi siap masak, tapi sampai sekarang tak makan2 lagi..Tunggu hubby balik kheje.. Hujung minggu pun keje.. Sikit2 ad-hoc.. Nyampah la.. Kalau gaji on time takpe jugak..ekekek...kan aku dah membebel.. Sape suruh culik suami saya di hari minggu ni..Tak kira, pulangkan beliau kepada saya sekarang jugak!! Saya lapar ni nak makan =(

*P/s: Lambat2 sangat i makan dulu la ye.. Lapar tahap cipan dah ni..heheh



5 comments:

Miss Sunshine said...

Meh nak temankan Ryna makan.... kite lapar jugak ni.. ^_^

cik aisha said...

waa mesti da mkn n kenyang ni...:)

nur easy said...

wah menarik mee2nya... arini masak pe lak? ;)

yunie said...

sedap nye... tgah lapar ape pun sedap.. bek dpt suami nk talg msk,.. bestnyer..

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Tadi makan sorang2 sebab my gewe balik lambat..hehe

@cik aisha
hehe..dah kenyang la ni..idup untuk makan..kekeke

@nur easy
hari ni tak masak tengahari..kenyang makan mee..hehe..tengok la karang nak goreng cekodok kalo rajin

@yunie
bolehla dia tolong kadang2..yang penting, ikhlas..hehe...sedap ke tak belakang kira, yg penting kite leh rehat takyah masak..yeay!! =)

Monday, May 23, 2011

Brekfes hari ni dan semalam

Perlu ke nak bagitau orang ape ko makan hari2?? hehe.. Yup, the answer is no.. Tapi sekurang2nya aku bersyukur di atas rezeki yang diberi olehNya.. This is the way I express my gratitude to HIM.. Walaupun hari2 makan mihun je (perumpamaan je nih), tu jauh lebih bermakna daripada mereka yang kurang mampu dan takde wang untuk sesuap nasi .. Jadi,belajarlah bersyukur dengan apa yang kita perolehi dan jangan iri hati dengan rezeki orang lain ye..

Haihh..ape aku merepek tu.. Hehe.. Yela, tak semua orang suka dengan cara kita kan.. Selagi apa yang kita lakukan tu menggembirakan hati dan tak menyusahkan orang lain, teruskan jela.. tak payah nak fikir2 tentang orang len (penatlah asyik nak fikir sal orang je..syuh3..gi jauh2)..hehe..Okeh.. Berbalik kepada tajuk tu, ni diaaa rezeki untuk kami hari ni dan semalam 

Hari ni punyaaaa!

Menu semalam


Aiseh..megi goreng tu dah terlebih kembang pulak.. Tapi sedap tau, air tangan encik suami.. Ape pun yang dia masak memang sedap..(Kena puji la, pasni makin rajinla dia masak kan..ngeh3).. Erk..takpe kan makan megi untuk breakfast?? Anyway breakfast pun dah pukul 11.30am, kira lunch terus la..hehe

Untuk mihun goreng putih tu, campak2 macam biasa.. Standard la, guna apa yang ada dalam peti sejuk je.. Lagi sedap kalau ada udang dan sotong.. Walaweeehh.. marvelous.. Untuk resepi mihun tu, sila jengah kat sini ye.. 

Dari tadi lagi siap masak, tapi sampai sekarang tak makan2 lagi..Tunggu hubby balik kheje.. Hujung minggu pun keje.. Sikit2 ad-hoc.. Nyampah la.. Kalau gaji on time takpe jugak..ekekek...kan aku dah membebel.. Sape suruh culik suami saya di hari minggu ni..Tak kira, pulangkan beliau kepada saya sekarang jugak!! Saya lapar ni nak makan =(

*P/s: Lambat2 sangat i makan dulu la ye.. Lapar tahap cipan dah ni..heheh



5 comments:

Miss Sunshine said...

Meh nak temankan Ryna makan.... kite lapar jugak ni.. ^_^

cik aisha said...

waa mesti da mkn n kenyang ni...:)

nur easy said...

wah menarik mee2nya... arini masak pe lak? ;)

yunie said...

sedap nye... tgah lapar ape pun sedap.. bek dpt suami nk talg msk,.. bestnyer..

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Tadi makan sorang2 sebab my gewe balik lambat..hehe

@cik aisha
hehe..dah kenyang la ni..idup untuk makan..kekeke

@nur easy
hari ni tak masak tengahari..kenyang makan mee..hehe..tengok la karang nak goreng cekodok kalo rajin

@yunie
bolehla dia tolong kadang2..yang penting, ikhlas..hehe...sedap ke tak belakang kira, yg penting kite leh rehat takyah masak..yeay!! =)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...