Tuesday, March 29, 2011

Cekodok Kucai

Alahai, pasal cekodok pun nak wat entry..Hehe..Saje mengisi mase terluang nih..Cekodok bukan sebarang cekodok tau..Ade kucai nih..Tambah bawang banyak2, wallaweh sedap tuu..Heheh..Cekodok atau cucur ni dikenali juga sebagai cekodok sayur..Kalau ade ikan bilis lagi sedap..

Boleh pandang2, jgn pegang2 =P

Yang ni tak payah la tepek resepi ye. Lagipun tak sukat pon, campak2 je.,Kalau banyak tepung, tambah air. Sampai adunan betul2 sebati la..Buh daun kucai, carrot n bawang merah dan sedikit soda bikarbonat..Dah siap dan sedia untuk digoreng.

Bestnya kalau ade durian kat umah skang ni. Bleh wat cekodok durian..Yummy!! Pendek je entry kali nih..Mood melencong ke tempat len..ngeh3..jumpa laiee (^_^)


4 comments:

dwaty said...

nampak sedap la....

RynaHakimi said...

@Dwaty
Banyak sayur lagi sedap..cuba jgn tak cuba ye..hehe..bagus untuk kanak2 yg tak makan sayur =)

Amiizaa2001 said...

sedappppppp daun kucai...blh bykkan air susu jugak:)

RynaHakimi said...

@Amiizaa2001
Yeke?? Sy baru tau je fakta nih..boleh amalkan bila ada anak nanti =)

Tuesday, March 29, 2011

Cekodok Kucai

Alahai, pasal cekodok pun nak wat entry..Hehe..Saje mengisi mase terluang nih..Cekodok bukan sebarang cekodok tau..Ade kucai nih..Tambah bawang banyak2, wallaweh sedap tuu..Heheh..Cekodok atau cucur ni dikenali juga sebagai cekodok sayur..Kalau ade ikan bilis lagi sedap..

Boleh pandang2, jgn pegang2 =P

Yang ni tak payah la tepek resepi ye. Lagipun tak sukat pon, campak2 je.,Kalau banyak tepung, tambah air. Sampai adunan betul2 sebati la..Buh daun kucai, carrot n bawang merah dan sedikit soda bikarbonat..Dah siap dan sedia untuk digoreng.

Bestnya kalau ade durian kat umah skang ni. Bleh wat cekodok durian..Yummy!! Pendek je entry kali nih..Mood melencong ke tempat len..ngeh3..jumpa laiee (^_^)


4 comments:

dwaty said...

nampak sedap la....

RynaHakimi said...

@Dwaty
Banyak sayur lagi sedap..cuba jgn tak cuba ye..hehe..bagus untuk kanak2 yg tak makan sayur =)

Amiizaa2001 said...

sedappppppp daun kucai...blh bykkan air susu jugak:)

RynaHakimi said...

@Amiizaa2001
Yeke?? Sy baru tau je fakta nih..boleh amalkan bila ada anak nanti =)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...