Friday, October 14, 2011

Kasih seorg isteri dan anak...

Kesiannya cik abeku demam.. Memang sekarang ni musim penyakit kot??Asyik hujan, panas hujan panas.. Cuaca tak menentu.. Tambah pulak tido dalam air-cond (tak pasang kang, panas plak)..memang penyebab utama la demam tu..

Hari ni hari dah masuk hari ke3, so sikit sebanyak demam beliau dah kebah.. Sian abang ye..huhu..Semalam makan nasi air aka bubur nasi aje.. Kuahnya sup daging.. Plain cenggitu je.. Buh carrot sket.. tu pun dia tak lalu makan...


tak presentable lgsung..ehehe



Kate si dia yang demam, tapi yang makan beriya2 nya si bini la kannn.. heheh.. Masak nasi 3/4 pot beras aje.. tu pun tak habis.. Sampai ke malam asyik duk ulang alik makan ni je.. Makan ni memang cepat kenyang (sebab berkuah kan), tapi cepat je lapar balik.. Haihhh..kalo asyik duk mkn ni pon tak elok jugak.. Bukan makanan dietla pulak  kan.. eheeee..

Haiissshhhhh..nak siapkan satu entry ni pun terkial2.. taip2, padam.. entah hape yang mengganggu fikiran pun tak tau.. Otak takleh nak berfikir secara tuntas dan bernas..aceehhhhhh.. hihi..

Malam ni sebenarnya nak pulang ke kampung.. Lawat ayah yang kurang sihat.. Ish, tak jugak.. dia sihat je, cuma ahad ni ada appointment kat hospital.. So kalo boleh nak ada di samping beliau la kan.. Teman ummi jugak.. takde la dia "kesik" sangat bak kate org Kelate.. 

Hubby tak balik.. Biasalah dia.. Bz je manjang.. Tambah pulak ada aktiviti masuk hutan this weekend.. Asalnya aku pon nak diajaknya *jadi tukang masak untuk peserta..voleyyy takk???*.. Tapi taknak la.. Rasa nak balik tu melebihi segalanya..anak mithali nih.. (eh ade ke anak mithali??? heheh..).. Hubby pon paham..

Tak mau bertangguh lagi.. masa mereka masih sihat ni lah kalau nak ziarah pun.. Bila lagi nak lunaskan tanggungjawab sebagai anak kan.. Ibu bapa ni tak perlukan wang ringgit dari anak2.. cukuplah perhatian yang diberi.. 

Uhuk..syahdu lak rasa.. Kalau boleh sekarang jugak nak pindah duk Kelate.. Boleh jaga mereka 24jam.. kat rumah bukan ade sapa2 pun nak jaga sakit demam mereka..

Okeh..cukup dulu bebelan hari ni.. Sedikit lega bila apa yang terbuku di hati dapat dicoret kat blog picisan ni.. Diari hati la katakan.. hehe.. =)



7 comments:

Miss Sunshine said...

ryna... hana nak jugak!!!! rasa tak sedap badan jugak ni.. huhu

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Meh nak tapaukan.ehehe...sian hana...kena jaga kesihatan tu..jgn bnyk fikir sgt ye.. InsyaAllah dipermudahkan segala urusan nanti..Take care ye bakal pengantin =)

So Shy Lady said...

molek juga ptua jg rmbt ryna tu... rmbut akk ni sjak pkai rejoice ada klemumur plak. dulu tak


sup daging mmng mabeles klau guna dgg fresh....rindu kg ye? akk pon huhuhu

RynaHakimi said...

@SSL
Owh..akak tsk sesuai rejoice ek?? kite ngn rejoice ok..kalo pantene memang takleh blah..Mcm dawai dah rambut..hehe.. Sekarang guna safi limau purut..pon ok jgk

Best kan amal petua lama2..jimat wang gitu.. ha'ah la kak..rindu kat parents..nak balik la ziarah mereka

myamyza said...

kak ryna, kalau demam jangan tido dalam econ nanti lambat baik.. bamlom kite tu kalo bukak econ yang tak demam buleh demam dan batuk2.. terpaksa berkipas la kami.. huhu

kite ni org perempuan walau macam mana pun ibubapa selalu dalam hati kan..

-Sara- said...

betol tu..bila difikir2 dpt blk duk ngan org tua lagi bahagia n senang hati sebenarnya tp nk wat cmne dh tertulis rezeki kat perantauan :(

RynaHakimi said...

@myamyza
tula..dah terbiasa tido ngn ekon..adoihla..duk umah ni melampau2 panasnya..memang takleh psg ekon la sementara tggu demam baik ni

betul3..ibu bapa tetap di hati..tiada penggantinya..=)

@Sara
Risau kan keadaan mereka bila jauh di mata..Takpela sara..kita doakan yg terbaik buat mereka :)

Friday, October 14, 2011

Kasih seorg isteri dan anak...

Kesiannya cik abeku demam.. Memang sekarang ni musim penyakit kot??Asyik hujan, panas hujan panas.. Cuaca tak menentu.. Tambah pulak tido dalam air-cond (tak pasang kang, panas plak)..memang penyebab utama la demam tu..

Hari ni hari dah masuk hari ke3, so sikit sebanyak demam beliau dah kebah.. Sian abang ye..huhu..Semalam makan nasi air aka bubur nasi aje.. Kuahnya sup daging.. Plain cenggitu je.. Buh carrot sket.. tu pun dia tak lalu makan...


tak presentable lgsung..ehehe



Kate si dia yang demam, tapi yang makan beriya2 nya si bini la kannn.. heheh.. Masak nasi 3/4 pot beras aje.. tu pun tak habis.. Sampai ke malam asyik duk ulang alik makan ni je.. Makan ni memang cepat kenyang (sebab berkuah kan), tapi cepat je lapar balik.. Haihhh..kalo asyik duk mkn ni pon tak elok jugak.. Bukan makanan dietla pulak  kan.. eheeee..

Haiissshhhhh..nak siapkan satu entry ni pun terkial2.. taip2, padam.. entah hape yang mengganggu fikiran pun tak tau.. Otak takleh nak berfikir secara tuntas dan bernas..aceehhhhhh.. hihi..

Malam ni sebenarnya nak pulang ke kampung.. Lawat ayah yang kurang sihat.. Ish, tak jugak.. dia sihat je, cuma ahad ni ada appointment kat hospital.. So kalo boleh nak ada di samping beliau la kan.. Teman ummi jugak.. takde la dia "kesik" sangat bak kate org Kelate.. 

Hubby tak balik.. Biasalah dia.. Bz je manjang.. Tambah pulak ada aktiviti masuk hutan this weekend.. Asalnya aku pon nak diajaknya *jadi tukang masak untuk peserta..voleyyy takk???*.. Tapi taknak la.. Rasa nak balik tu melebihi segalanya..anak mithali nih.. (eh ade ke anak mithali??? heheh..).. Hubby pon paham..

Tak mau bertangguh lagi.. masa mereka masih sihat ni lah kalau nak ziarah pun.. Bila lagi nak lunaskan tanggungjawab sebagai anak kan.. Ibu bapa ni tak perlukan wang ringgit dari anak2.. cukuplah perhatian yang diberi.. 

Uhuk..syahdu lak rasa.. Kalau boleh sekarang jugak nak pindah duk Kelate.. Boleh jaga mereka 24jam.. kat rumah bukan ade sapa2 pun nak jaga sakit demam mereka..

Okeh..cukup dulu bebelan hari ni.. Sedikit lega bila apa yang terbuku di hati dapat dicoret kat blog picisan ni.. Diari hati la katakan.. hehe.. =)



7 comments:

Miss Sunshine said...

ryna... hana nak jugak!!!! rasa tak sedap badan jugak ni.. huhu

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Meh nak tapaukan.ehehe...sian hana...kena jaga kesihatan tu..jgn bnyk fikir sgt ye.. InsyaAllah dipermudahkan segala urusan nanti..Take care ye bakal pengantin =)

So Shy Lady said...

molek juga ptua jg rmbt ryna tu... rmbut akk ni sjak pkai rejoice ada klemumur plak. dulu tak


sup daging mmng mabeles klau guna dgg fresh....rindu kg ye? akk pon huhuhu

RynaHakimi said...

@SSL
Owh..akak tsk sesuai rejoice ek?? kite ngn rejoice ok..kalo pantene memang takleh blah..Mcm dawai dah rambut..hehe.. Sekarang guna safi limau purut..pon ok jgk

Best kan amal petua lama2..jimat wang gitu.. ha'ah la kak..rindu kat parents..nak balik la ziarah mereka

myamyza said...

kak ryna, kalau demam jangan tido dalam econ nanti lambat baik.. bamlom kite tu kalo bukak econ yang tak demam buleh demam dan batuk2.. terpaksa berkipas la kami.. huhu

kite ni org perempuan walau macam mana pun ibubapa selalu dalam hati kan..

-Sara- said...

betol tu..bila difikir2 dpt blk duk ngan org tua lagi bahagia n senang hati sebenarnya tp nk wat cmne dh tertulis rezeki kat perantauan :(

RynaHakimi said...

@myamyza
tula..dah terbiasa tido ngn ekon..adoihla..duk umah ni melampau2 panasnya..memang takleh psg ekon la sementara tggu demam baik ni

betul3..ibu bapa tetap di hati..tiada penggantinya..=)

@Sara
Risau kan keadaan mereka bila jauh di mata..Takpela sara..kita doakan yg terbaik buat mereka :)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...