Friday, August 19, 2011

Tart nenas - Siap jugak akhirnya =)

Susah betul bila dah kena penyakit 'M' nih.. Encik malas, sila main jauh2..syuh3.. Heheh.. Buang tebiat ke ape??? 

Semalam dah siapkan inti tart nenas *link*.. ikutkan hati, malas lagi nak buat tart hari ni.. Tapi memikirkan esok ada misi khas nak kena buat, terpaksalah jugak merajinkan diri main uli2 doh.. hikhik.. Misi apakah itu?? nantilah cerita kemudian ;)

Setelah berhempas pulas selama 3 jam mengadap tart nih, akhirnya mission accomplished.. phewwww!!  Puas hati aku..ehee.. Ni lah dia hasilnya.. Taraaaaa!!!!!! ;)





Kali ni tak berapa nak kiut.. Tak berapa nak sabar buatnya.. hehe.. Buat kuih bulan2 pose ni memang sangatlah mencabar.. Chettt...mengalahkan budak kecik la plak kan.. Takleh lama2 duk dapo.. Kurus pahala puasa aku..ahaks!!

Resepi tart nenas gebu ni memang sedap dan telah pun terbukti keenakannya.. Terima kasih ye cik sunkist atas resepi yang mabeles ni.. Orang yg baru blaja mengkukis macam aku ni memang teruja sangatlah kan kalau hasil percubaan tu menjadi.. Tanpa resepi yang bagus, mesti takkan dapat hasil yang sedap.. Silalah jengah resepinya di sini *http://www.myresipi.com/top/detail/5535*

P/s: Tadi dapat panggilan dari kru TV3, nak sahkan kehadiran ke program Uli2 Biskut Raya bersama Julies.. Hoh...teruja sekejap..ngeh3 =P



6 comments:

Miss Sunshine said...

Ryna, comelnya tat ni... kite mcm tak pernah tengok pun bentuk cmni...

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Kite fail bab buat tart gulung..hahah..so, bentukkan macam ni senang sikit..Rasa sama je :)

nur easy said...

tu dia.. comel betul tartnya.. ntah tahun bila la nk cuba ni..he2 super M

wah2, nk join prog tv ya ;)

RynaHakimi said...

@nur easy
hehe..takpe, slow2..amik mood dulu..nanti super R plak datang ;)

-Sara- said...

eh, comellah tu tartnya! :D

selamat menguli ye ryna!

RynaHakimi said...

@Sara
Nak buat bentuk nenas, tapi macam pelik je.huhu :)

Friday, August 19, 2011

Tart nenas - Siap jugak akhirnya =)

Susah betul bila dah kena penyakit 'M' nih.. Encik malas, sila main jauh2..syuh3.. Heheh.. Buang tebiat ke ape??? 

Semalam dah siapkan inti tart nenas *link*.. ikutkan hati, malas lagi nak buat tart hari ni.. Tapi memikirkan esok ada misi khas nak kena buat, terpaksalah jugak merajinkan diri main uli2 doh.. hikhik.. Misi apakah itu?? nantilah cerita kemudian ;)

Setelah berhempas pulas selama 3 jam mengadap tart nih, akhirnya mission accomplished.. phewwww!!  Puas hati aku..ehee.. Ni lah dia hasilnya.. Taraaaaa!!!!!! ;)





Kali ni tak berapa nak kiut.. Tak berapa nak sabar buatnya.. hehe.. Buat kuih bulan2 pose ni memang sangatlah mencabar.. Chettt...mengalahkan budak kecik la plak kan.. Takleh lama2 duk dapo.. Kurus pahala puasa aku..ahaks!!

Resepi tart nenas gebu ni memang sedap dan telah pun terbukti keenakannya.. Terima kasih ye cik sunkist atas resepi yang mabeles ni.. Orang yg baru blaja mengkukis macam aku ni memang teruja sangatlah kan kalau hasil percubaan tu menjadi.. Tanpa resepi yang bagus, mesti takkan dapat hasil yang sedap.. Silalah jengah resepinya di sini *http://www.myresipi.com/top/detail/5535*

P/s: Tadi dapat panggilan dari kru TV3, nak sahkan kehadiran ke program Uli2 Biskut Raya bersama Julies.. Hoh...teruja sekejap..ngeh3 =P



6 comments:

Miss Sunshine said...

Ryna, comelnya tat ni... kite mcm tak pernah tengok pun bentuk cmni...

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
Kite fail bab buat tart gulung..hahah..so, bentukkan macam ni senang sikit..Rasa sama je :)

nur easy said...

tu dia.. comel betul tartnya.. ntah tahun bila la nk cuba ni..he2 super M

wah2, nk join prog tv ya ;)

RynaHakimi said...

@nur easy
hehe..takpe, slow2..amik mood dulu..nanti super R plak datang ;)

-Sara- said...

eh, comellah tu tartnya! :D

selamat menguli ye ryna!

RynaHakimi said...

@Sara
Nak buat bentuk nenas, tapi macam pelik je.huhu :)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...