Thursday, June 9, 2011

Ni bukan acuan tart ke??

Niat di hati bercita2 nak buat tart nenas.. Semangat dah berkobar2, tapi acuan tart pon aku tak kenal.. hekhek.. Semalam gi beli barang kat Mydin, kat satu sudut tu adalah perkakasan biskut dan kuih muih.. Ting!! tibe2 rasa gedik nak buat kuih tart.. Acuan bunga2 tu ade je, tapi konfiden je tangan ni gi ambik penggelek doh ni.. Ingat boleh guna untuk buat tart gulung nanti..

yang aku beli semalam

Bila balik umah, aku search kat google cemane nak buat kuih tart ni... Tapi yang aku jumpa, acuan ni yang orang guna untuk  buat kuih tart tu..

Acuan tart from Google

Huk alohhhh!! Saloh acuan la ni ek?? Ke boleh je guna penggelek doh tu?? kalau boleh, cmane nak guna?? I've no idea how to use benda alah tu.. Yang aku hairannya, cemane aku boleh yakin dan 100% confident tu lah dia acuan tart nenas gulung.. haha.. Sape2 tau, please help me!! Nak blajor buat bisekut nih (^__^)




7 comments:

nur easy said...

aarrrrrrrrrr kita taktau buat kuihhhh.. hehe kesian betul

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Ryna...
Dua2 blh pakai.. penggelek doh tuh di gelek pelahan2 kat atas doh jgn buat besar..inti mesti digentel telebih dahulu.. ptg adunan yg telah digelek ..terbalik kan adunan & ltk inti kat tgh dan gulung perlahan2.. mama pernah buat jgk menggunakan penggelek yg pjg tuh..cuba lah :)

Cikgu Fikri said...

yg last tu bukan utk semperit ker? :)

Haida said...

salam ryna;
guna penggelek tu pun boleh jugak lagi cepat dan mudah nak buat saiz besar mana...betul kata mama hawa tu..

RynaHakimi said...

@nur easy
kite pon tak pandai jugak..hehehe

@mama Hawa
Salam kak, thanks for the info..sangat2 membantu..tak sabar nak cuba =)

@cikgu fikri
ha'ah, acuan semperit.. Boleh jugak untuk wat tart gulung

@haida
Salam haida, tak sangka sy tak salah beli..hehe, ingat kena beli acuan lain dah.. =)

-Sara- said...

kalau tanya sara psl acuan2 ni lagilah haremm xtau..haha :P

RynaHakimi said...

@Sara
kite pon baru nak blaja2 ni..hehe

Thursday, June 9, 2011

Ni bukan acuan tart ke??

Niat di hati bercita2 nak buat tart nenas.. Semangat dah berkobar2, tapi acuan tart pon aku tak kenal.. hekhek.. Semalam gi beli barang kat Mydin, kat satu sudut tu adalah perkakasan biskut dan kuih muih.. Ting!! tibe2 rasa gedik nak buat kuih tart.. Acuan bunga2 tu ade je, tapi konfiden je tangan ni gi ambik penggelek doh ni.. Ingat boleh guna untuk buat tart gulung nanti..

yang aku beli semalam

Bila balik umah, aku search kat google cemane nak buat kuih tart ni... Tapi yang aku jumpa, acuan ni yang orang guna untuk  buat kuih tart tu..

Acuan tart from Google

Huk alohhhh!! Saloh acuan la ni ek?? Ke boleh je guna penggelek doh tu?? kalau boleh, cmane nak guna?? I've no idea how to use benda alah tu.. Yang aku hairannya, cemane aku boleh yakin dan 100% confident tu lah dia acuan tart nenas gulung.. haha.. Sape2 tau, please help me!! Nak blajor buat bisekut nih (^__^)




7 comments:

nur easy said...

aarrrrrrrrrr kita taktau buat kuihhhh.. hehe kesian betul

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Ryna...
Dua2 blh pakai.. penggelek doh tuh di gelek pelahan2 kat atas doh jgn buat besar..inti mesti digentel telebih dahulu.. ptg adunan yg telah digelek ..terbalik kan adunan & ltk inti kat tgh dan gulung perlahan2.. mama pernah buat jgk menggunakan penggelek yg pjg tuh..cuba lah :)

Cikgu Fikri said...

yg last tu bukan utk semperit ker? :)

Haida said...

salam ryna;
guna penggelek tu pun boleh jugak lagi cepat dan mudah nak buat saiz besar mana...betul kata mama hawa tu..

RynaHakimi said...

@nur easy
kite pon tak pandai jugak..hehehe

@mama Hawa
Salam kak, thanks for the info..sangat2 membantu..tak sabar nak cuba =)

@cikgu fikri
ha'ah, acuan semperit.. Boleh jugak untuk wat tart gulung

@haida
Salam haida, tak sangka sy tak salah beli..hehe, ingat kena beli acuan lain dah.. =)

-Sara- said...

kalau tanya sara psl acuan2 ni lagilah haremm xtau..haha :P

RynaHakimi said...

@Sara
kite pon baru nak blaja2 ni..hehe

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...