Saturday, May 21, 2011

Kenapa dengan hati??

Entry yang ditulis ketika diri sedang confuse.. Confuse kah aku?? Hmm..tak juga.. Entah apa yang mengganggu fikiranku, aku sendiri pun tak tahu.. Lumrahlah kan, hati manusia selalu berbolak balik.. banyak benda nak kena fikir..Heh, kalau tak berfikir bukan manusia namanya kan.. 

Macam2 yang duk bermain dalam kepala ni.. Plan banyak, tapi tak tahu dari mana nak mulakan.. Masih tak tahu kemampuan sebenar diri.. Di samping pandangan negatif sesetengah pihak.. yang sedikit sebanyak membantutkan semangat yang kadangkala berkobar-kobar.. 

Ihsan Google
Haihh..susah nak puaskan hati semua orang ni.. Tapi kalau asyik nak fikirkan tentang orang lain je, macam mane pula dengan diri sendiri.. Hmm.. tak tahu apa yang terbaik untuk diri ni..

Tapi hati yang resah ni sedikit sebanyak terubat dek semangat dan dorongan dari yang tersayang.. Dia sentiasa sokong apa jua yang aku lakukan.. Katanya, yakin dengan janji Allah s.w.t.. Hanya dia yang tahu apa yang terbaik buat hamba2Nya..

Yupp..betul tu..kadang2 aku lupa semua tu.. Bila langkah sedikit tersasar, mudah sahaja diri ini lupa segala nikmat dan kurniaan yang pernah diberi olehNya.. Tak pernah nak bersyukur dengan apa yang ada.. Ampuni daku ya Allah..

Ehh..dah jadi entry meluahkan perasaan plak..hehe.. tapi serius lega lepas tulis apa yang terbuku dalam hati.. Untung ada blog ni..huhu..dah2..sambung tengok narnia pulak =)



4 comments:

Miss Sunshine said...

Ryna.. Kenapa tu?
Memang susah kita nak puaskan hati semua orang... Kadang2 hati sendiri terluka..
Ape2 pun, kita berdoa supaya semua yang kita buat akan menyenangkan hati kita dan semua pihak.. ^_~

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
adatla hidup ni, akan ada cabarannya..cuma kadang kala buntu n taktau cara terbaik utk atasinya..takut tersilap langkah..huhu

nur easy said...

betul2.. susah nak puaskan hati org. kdg terfikir kenapa perlu kta puaskan hati org.. ;)

RynaHakimi said...

@nur easy
letih tau nak puaskan hati orang ni..sampaikan diri sendiri terabai..asyik duk pikir sal org lain je..Arghh..tak suka la..hhehe =)

Saturday, May 21, 2011

Kenapa dengan hati??

Entry yang ditulis ketika diri sedang confuse.. Confuse kah aku?? Hmm..tak juga.. Entah apa yang mengganggu fikiranku, aku sendiri pun tak tahu.. Lumrahlah kan, hati manusia selalu berbolak balik.. banyak benda nak kena fikir..Heh, kalau tak berfikir bukan manusia namanya kan.. 

Macam2 yang duk bermain dalam kepala ni.. Plan banyak, tapi tak tahu dari mana nak mulakan.. Masih tak tahu kemampuan sebenar diri.. Di samping pandangan negatif sesetengah pihak.. yang sedikit sebanyak membantutkan semangat yang kadangkala berkobar-kobar.. 

Ihsan Google
Haihh..susah nak puaskan hati semua orang ni.. Tapi kalau asyik nak fikirkan tentang orang lain je, macam mane pula dengan diri sendiri.. Hmm.. tak tahu apa yang terbaik untuk diri ni..

Tapi hati yang resah ni sedikit sebanyak terubat dek semangat dan dorongan dari yang tersayang.. Dia sentiasa sokong apa jua yang aku lakukan.. Katanya, yakin dengan janji Allah s.w.t.. Hanya dia yang tahu apa yang terbaik buat hamba2Nya..

Yupp..betul tu..kadang2 aku lupa semua tu.. Bila langkah sedikit tersasar, mudah sahaja diri ini lupa segala nikmat dan kurniaan yang pernah diberi olehNya.. Tak pernah nak bersyukur dengan apa yang ada.. Ampuni daku ya Allah..

Ehh..dah jadi entry meluahkan perasaan plak..hehe.. tapi serius lega lepas tulis apa yang terbuku dalam hati.. Untung ada blog ni..huhu..dah2..sambung tengok narnia pulak =)



4 comments:

Miss Sunshine said...

Ryna.. Kenapa tu?
Memang susah kita nak puaskan hati semua orang... Kadang2 hati sendiri terluka..
Ape2 pun, kita berdoa supaya semua yang kita buat akan menyenangkan hati kita dan semua pihak.. ^_~

RynaHakimi said...

@Miss Sunshine
adatla hidup ni, akan ada cabarannya..cuma kadang kala buntu n taktau cara terbaik utk atasinya..takut tersilap langkah..huhu

nur easy said...

betul2.. susah nak puaskan hati org. kdg terfikir kenapa perlu kta puaskan hati org.. ;)

RynaHakimi said...

@nur easy
letih tau nak puaskan hati orang ni..sampaikan diri sendiri terabai..asyik duk pikir sal org lain je..Arghh..tak suka la..hhehe =)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...