Thursday, April 21, 2011

Air 100 Plus rawat demam??

Tadi rase dah ok sikit demam..Tapi bila petang, dekat2 senja suhu badan naik balik..Aduh..tak laratla..Ubat klinik pun dah habis..

Lepas maghrib hubby pergi beli ubat demam kat klinik swasta..Sebelum ni pun dah biasa beli kat klinik tu..Cuma, sampai bila nak bergantung pada ubat2 nih..Bila la nak baik ni  =(

Ade orang kate tak elok selalu sangat makan panadol..Tapi kalau pergi klinik pun, panadol jugak doktor bagi..Konpius2..Orang kate kalo demam elok minum 100 Plus..Betul ke?? Ade jugak yang kate  kalo minum air penyejuk badan cap kaki 3 tu pun cepat jugak elok demam..



Alang2 hubby dah beli air 100 Plus ni, boleh la minum..kalau nak ikutkan, ia minuman isotonik..nak kembalikan tenaga, bendalir dan elektrolit dalam badan..Tapi ape relevannya dengan demam tak pulak aku tau..Gula pun banyak kan?? iskkk..ni wat aku kompius nih..tak tau elok ke tak..dah lame aku tak beli minuman bergas ni..Demam punya pasal, suruh la jugak suami beli..

Sorry ye sahabatku sekalian, asyik entry sal demam je nih..Nak wat cemana..Blog ni la tempatku mengadu..Hehe..Kepada kawan2 yang sentiasa doakan kesejahteraanku, sy sangat2 hargainya..

Semoga cepatla baik demam ni..apepun, aku tetap syukur dgn ujian ini..Penyakit kan penghapus dosa..Tak baik selalu sangat mengeluh kan??? ehe..ok, nak berehat2 dulu..Babai semua =)



8 comments:

MakweGerrard said...

law dtg bulan pn sy sllu mnum air ni..
btw..smgoga cpt sembuh..=)

kaksu said...

salam perkenalan, kalau muntah2 pun boleh minum air ni...buang angin... moga cepat sembuh..

Genta said...

semoga ryna cepat sembuh. memang betul tak elok sangat selalu ambil ubat panadol.

ada seorang kenalan kakak dari us, dorang disana amat jarang makan ubat hospital jika setakat demam atau pening kepala. biasanya cari herba atau biar pulih sendiri. :)

FawLin said...

jgn biarkan demam tu lame2..pg jumpe doc cepat..sy pernah rase demam cmtu..tgk2 kna dengki..mmg akn bergantung pd air 100plus jela slame sbulan..smoga cepat sembuh k..

NoEn said...

100plus mmg bagus klo demam..masa kene denggi dulu pun doc suruh minum 100plus..100plus xmcm air gas biasa..rasanya kandungan gula dia xmcm air gas biasa..lgpun klo kita minum tu xde la rasa manis and xbergas mana pun kn..

RynaHakimi said...

@MakweGerrard
Untuk datang bulan pon elok ek?? menarik tu =)

@kak su
Thanks kak su..salam perkenalan jugak =)

@Genta
Tula, sy dah mula takut2 nak amik panadol..kalaulah ade alternatif lain selain panadol ni..

@FawLin
Yeke, kena dengki cemane tu?? Memang bagus rupanya 100plus ni..kalo macam tu kena ucap babai kat panadol =)

@NoEn
Ooo..doktor pun nasihatkan amik 100plus ye..kalo macam tu takla sy ragu2 lagi..memang terbukti la bagus untuk demam kan

Noorae said...

semoga cepat sembuh. ritu my sis kne demam denggi, doc suggest die minum 100 plus la kut..alhamdullilah. skang da okey..yay!

RynaHakimi said...

@Noorae
Thanks dik..harap macam tu la..tak larat dah asyik makan ubat je..nk cuba alternatif lain plak =)

Thursday, April 21, 2011

Air 100 Plus rawat demam??

Tadi rase dah ok sikit demam..Tapi bila petang, dekat2 senja suhu badan naik balik..Aduh..tak laratla..Ubat klinik pun dah habis..

Lepas maghrib hubby pergi beli ubat demam kat klinik swasta..Sebelum ni pun dah biasa beli kat klinik tu..Cuma, sampai bila nak bergantung pada ubat2 nih..Bila la nak baik ni  =(

Ade orang kate tak elok selalu sangat makan panadol..Tapi kalau pergi klinik pun, panadol jugak doktor bagi..Konpius2..Orang kate kalo demam elok minum 100 Plus..Betul ke?? Ade jugak yang kate  kalo minum air penyejuk badan cap kaki 3 tu pun cepat jugak elok demam..



Alang2 hubby dah beli air 100 Plus ni, boleh la minum..kalau nak ikutkan, ia minuman isotonik..nak kembalikan tenaga, bendalir dan elektrolit dalam badan..Tapi ape relevannya dengan demam tak pulak aku tau..Gula pun banyak kan?? iskkk..ni wat aku kompius nih..tak tau elok ke tak..dah lame aku tak beli minuman bergas ni..Demam punya pasal, suruh la jugak suami beli..

Sorry ye sahabatku sekalian, asyik entry sal demam je nih..Nak wat cemana..Blog ni la tempatku mengadu..Hehe..Kepada kawan2 yang sentiasa doakan kesejahteraanku, sy sangat2 hargainya..

Semoga cepatla baik demam ni..apepun, aku tetap syukur dgn ujian ini..Penyakit kan penghapus dosa..Tak baik selalu sangat mengeluh kan??? ehe..ok, nak berehat2 dulu..Babai semua =)



8 comments:

MakweGerrard said...

law dtg bulan pn sy sllu mnum air ni..
btw..smgoga cpt sembuh..=)

kaksu said...

salam perkenalan, kalau muntah2 pun boleh minum air ni...buang angin... moga cepat sembuh..

Genta said...

semoga ryna cepat sembuh. memang betul tak elok sangat selalu ambil ubat panadol.

ada seorang kenalan kakak dari us, dorang disana amat jarang makan ubat hospital jika setakat demam atau pening kepala. biasanya cari herba atau biar pulih sendiri. :)

FawLin said...

jgn biarkan demam tu lame2..pg jumpe doc cepat..sy pernah rase demam cmtu..tgk2 kna dengki..mmg akn bergantung pd air 100plus jela slame sbulan..smoga cepat sembuh k..

NoEn said...

100plus mmg bagus klo demam..masa kene denggi dulu pun doc suruh minum 100plus..100plus xmcm air gas biasa..rasanya kandungan gula dia xmcm air gas biasa..lgpun klo kita minum tu xde la rasa manis and xbergas mana pun kn..

RynaHakimi said...

@MakweGerrard
Untuk datang bulan pon elok ek?? menarik tu =)

@kak su
Thanks kak su..salam perkenalan jugak =)

@Genta
Tula, sy dah mula takut2 nak amik panadol..kalaulah ade alternatif lain selain panadol ni..

@FawLin
Yeke, kena dengki cemane tu?? Memang bagus rupanya 100plus ni..kalo macam tu kena ucap babai kat panadol =)

@NoEn
Ooo..doktor pun nasihatkan amik 100plus ye..kalo macam tu takla sy ragu2 lagi..memang terbukti la bagus untuk demam kan

Noorae said...

semoga cepat sembuh. ritu my sis kne demam denggi, doc suggest die minum 100 plus la kut..alhamdullilah. skang da okey..yay!

RynaHakimi said...

@Noorae
Thanks dik..harap macam tu la..tak larat dah asyik makan ubat je..nk cuba alternatif lain plak =)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...