Wednesday, February 16, 2011

Makan lagi

Orang sakit baru lepas makan nih. Batuk2 pun ais tak tinggal. Ubat yang paling mujarab. Heheh. Hari ni operasi clearkan peti sejuk sebab nak buh sayur2 n lauk yg baru beli. Pucuk midin lebihan masak sup sayur hari tu dikerjakan jadi bahan2 untuk bubur lambuk malam nih. 




Huhu..bersepah2 sayur. Campak2 punye pasal. Takde ayam, letak tauhu ngan ikan je. Tak letak santan sebab tak nak berlemak sangat. Guna gadget2 yang ade kat dalam peti sejuk je..heheh..Nasib baik dapat suami yang on je aku masak ape pun..Tambah sampai 2 mangkuk..huhu..

My hubby jenis yang susah makan sayur. Bila masak macam ni, baru berkhasiat sikit. Kalo tak memang kena paksa la makan sayur. Macam kanak2 plak.hehe..kalo nak resepi bubur lambuk ni, tengok la sini ye..

Comel je Ahmad Muhammad dalam telemovie Yang Terpuji ni..Suka tengok telatahnya. Hehe..Drama yang penuh dengan mesej..Layannnnnn (^_^)



3 comments:

So Shy Lady said...

hmmm t.pnah lg ltak ikan. klau mkn btambah tu that mean sdp la tuuuu ;D

Wan Ryna said...

@So Shy Lady
Lame tak bertanya kaba akak..huhu..sedap gak sebab rase ikan..ni terengganu style =)

nur easy said...

dah nak makin sihat la tu ..;)

Wednesday, February 16, 2011

Makan lagi

Orang sakit baru lepas makan nih. Batuk2 pun ais tak tinggal. Ubat yang paling mujarab. Heheh. Hari ni operasi clearkan peti sejuk sebab nak buh sayur2 n lauk yg baru beli. Pucuk midin lebihan masak sup sayur hari tu dikerjakan jadi bahan2 untuk bubur lambuk malam nih. 




Huhu..bersepah2 sayur. Campak2 punye pasal. Takde ayam, letak tauhu ngan ikan je. Tak letak santan sebab tak nak berlemak sangat. Guna gadget2 yang ade kat dalam peti sejuk je..heheh..Nasib baik dapat suami yang on je aku masak ape pun..Tambah sampai 2 mangkuk..huhu..

My hubby jenis yang susah makan sayur. Bila masak macam ni, baru berkhasiat sikit. Kalo tak memang kena paksa la makan sayur. Macam kanak2 plak.hehe..kalo nak resepi bubur lambuk ni, tengok la sini ye..

Comel je Ahmad Muhammad dalam telemovie Yang Terpuji ni..Suka tengok telatahnya. Hehe..Drama yang penuh dengan mesej..Layannnnnn (^_^)



3 comments:

So Shy Lady said...

hmmm t.pnah lg ltak ikan. klau mkn btambah tu that mean sdp la tuuuu ;D

Wan Ryna said...

@So Shy Lady
Lame tak bertanya kaba akak..huhu..sedap gak sebab rase ikan..ni terengganu style =)

nur easy said...

dah nak makin sihat la tu ..;)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...