Thursday, January 20, 2011

Singgang Ikan laieee

Adeh, ketandusan idea nak masak ape. Angin malas pun dah datang. Ngeee. Bolehla ikan singgang pon. Makan simple2 udah. Semalam dah beriya masak. Hari ni nak pencen jap. Huh, baru masak resepi baru dah bnyk songeh. Huhu....(^_^).




Tak bercadang nak letak resepi pun sebab dah penah tepek resepi ikan singgang sebelum ni. Melampaula kalau tak tau masak ikan singgang ni.Ehee..Tengok sini ye untuk entry yang sebelumnya..Cuma yang ni aku tambah bunga kantan. Rasanya pun sedap (bagi kami berdua la). Kalau dah singgang tu bahan2 nye takkan lari jauh pun. Lengkuas tu wajib ade. Huhu.

Ikan cuma 3 ekor je. Sayur je lebih. Haha..takpela, aku suka bab2 meratah sayur mayur nih. Sedap bunga kantan ni. Alhamdulillah abis jugak bunga kantan ni. Kalau tak memang terperap dalam peti sejuk tu sampai expired. Ngeh3..Tak baik membazir, ye tak?? Orait..stop dulu..tataaaaaa (^_^)



4 comments:

Luna Chempaka said...

Luna pun suka mkn singgang :)

Wan Ryna said...

@Luna Chempaka: Ikan singgang memang best. tambah lagi kalo ade sambal belacan. Yummy!!

fzi said...

Ryna,
..mmm...best! Akak beghehi tuh ike singge..
Kena pulak kombain ngan budu..tok bangun2lah jawabnya dari meja makan.. :)

Wan Ryna said...

@kak fzi: Budu gak memang takleh tinggal la kak. Cicoh kacang botol..waduh2 masyuk!!! hehe

Thursday, January 20, 2011

Singgang Ikan laieee

Adeh, ketandusan idea nak masak ape. Angin malas pun dah datang. Ngeee. Bolehla ikan singgang pon. Makan simple2 udah. Semalam dah beriya masak. Hari ni nak pencen jap. Huh, baru masak resepi baru dah bnyk songeh. Huhu....(^_^).




Tak bercadang nak letak resepi pun sebab dah penah tepek resepi ikan singgang sebelum ni. Melampaula kalau tak tau masak ikan singgang ni.Ehee..Tengok sini ye untuk entry yang sebelumnya..Cuma yang ni aku tambah bunga kantan. Rasanya pun sedap (bagi kami berdua la). Kalau dah singgang tu bahan2 nye takkan lari jauh pun. Lengkuas tu wajib ade. Huhu.

Ikan cuma 3 ekor je. Sayur je lebih. Haha..takpela, aku suka bab2 meratah sayur mayur nih. Sedap bunga kantan ni. Alhamdulillah abis jugak bunga kantan ni. Kalau tak memang terperap dalam peti sejuk tu sampai expired. Ngeh3..Tak baik membazir, ye tak?? Orait..stop dulu..tataaaaaa (^_^)



4 comments:

Luna Chempaka said...

Luna pun suka mkn singgang :)

Wan Ryna said...

@Luna Chempaka: Ikan singgang memang best. tambah lagi kalo ade sambal belacan. Yummy!!

fzi said...

Ryna,
..mmm...best! Akak beghehi tuh ike singge..
Kena pulak kombain ngan budu..tok bangun2lah jawabnya dari meja makan.. :)

Wan Ryna said...

@kak fzi: Budu gak memang takleh tinggal la kak. Cicoh kacang botol..waduh2 masyuk!!! hehe

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...