Wednesday, January 12, 2011

.::Mood layan nasyid::.

Dah stop dengar industan. Bosan sudaaaa..Ehe..Rindunya zaman belajar dolu2..Zaman kegemilangan Inteam, UNIC, Raihan..Rase nak kembali ke zaman itu. Huhu. Lagu paling femes yang aku pernah minat dulu 'Kasih Kekasih' Inteam. Masa tu masih blaja kat MJSC Q-ber. Masa duk kemas2 bilik sebelum routine inspection, senior selalu pasang lagu2 nasyid ni. Memang berhantu la lagu kasih-kekasih ni. Nasib baik masa skolah dulu tak menggatal. Hahaha. 

Masa kat ipt, minat 'Setanggi Syurga' plak. Kalau tak silap album Inteam 04. Dah 6 tahun berlalu, aku masih minat lagu nih. Masa rasa down or putus harapan, lagu ni la selalu dengar. Dengar nasyid ni secara tak langsung boleh tarbiyah diri kita ni. Yela, kadang2 sebagai hamba kita lalai kan. Perlulah ade pembersihan jiwa (^_^)


Pic from Google

Setanggi Syurga

Album : In-Team'04
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com


Percaya kata janjiMu
Kerna ku yakin apa di genggamMu
Keharuman setanggi syurga
Bukan kilauan sebilah belati

Tersiksa jiwa merindu
Bagai terkurung dibasah tengkujuh
Kewangian aroma bunga
Tak menggugah keteguhan iman

Cinta tak pernah terbunggar dan terlebur
Pada redup renung mata yang menipu
Tuntas ku mendaki
Puncak cinta teragung

Izinkan aku melafazkan kata
Bicara hati yang mudah diterjemah
Betapa aku gerun pada teduh untuk bernaung
(Kerna awan itu rapuh)

Bahagia buat mereka
Yang bertemu cinta yang teragung
Yang membawa ke syurga hakiki dan abadi

Dendam tak marak menyala dan membakar
Oleh putih salju yang berguguran
Kerna dosa itu
Lebih hitam dan kelam

Ku anyam rindu menjadi hamparan
Kerna ku pasti adanya pertemuan
Di sana nanti bukti cinta suci dilafazkan
Tak bertemu pengucapan

Percaya kata janjiMu
Kerna ku yakin apa di genggamMu
Keharuman setanggi syurga
Bukan kilauan sebilah belati

Kata janjiMu...
Seharum setanggi syurga

Harap2 industri nasyid akan kembali gemilang macam dulu. I mean yang tempatan la. Skang ni memang fenomena Maher Zain ngan Mesut Kurtis. Nasib baikla diorang ade. Terubat rindu kat lagu2 dakwah ni. Okeh, taknak merepek panjang2, mau layan lagu Inteam yang best2..Bubbye
 


2 comments:

Encik MamaT said...

aku sangat tersentuh mendengar lagu rabbani.. tapi setelah pemergian allahyarham ust asri.. sangat terasa di hati...

Wan Ryna said...

Ustaz Asri memang tiada tandingan..Semoga lebih ramai pelapis nasyid yang serba boleh seperti Allahyarham di masa hadapan

Wednesday, January 12, 2011

.::Mood layan nasyid::.

Dah stop dengar industan. Bosan sudaaaa..Ehe..Rindunya zaman belajar dolu2..Zaman kegemilangan Inteam, UNIC, Raihan..Rase nak kembali ke zaman itu. Huhu. Lagu paling femes yang aku pernah minat dulu 'Kasih Kekasih' Inteam. Masa tu masih blaja kat MJSC Q-ber. Masa duk kemas2 bilik sebelum routine inspection, senior selalu pasang lagu2 nasyid ni. Memang berhantu la lagu kasih-kekasih ni. Nasib baik masa skolah dulu tak menggatal. Hahaha. 

Masa kat ipt, minat 'Setanggi Syurga' plak. Kalau tak silap album Inteam 04. Dah 6 tahun berlalu, aku masih minat lagu nih. Masa rasa down or putus harapan, lagu ni la selalu dengar. Dengar nasyid ni secara tak langsung boleh tarbiyah diri kita ni. Yela, kadang2 sebagai hamba kita lalai kan. Perlulah ade pembersihan jiwa (^_^)


Pic from Google

Setanggi Syurga

Album : In-Team'04
Munsyid : In-Team
http://liriknasyid.com


Percaya kata janjiMu
Kerna ku yakin apa di genggamMu
Keharuman setanggi syurga
Bukan kilauan sebilah belati

Tersiksa jiwa merindu
Bagai terkurung dibasah tengkujuh
Kewangian aroma bunga
Tak menggugah keteguhan iman

Cinta tak pernah terbunggar dan terlebur
Pada redup renung mata yang menipu
Tuntas ku mendaki
Puncak cinta teragung

Izinkan aku melafazkan kata
Bicara hati yang mudah diterjemah
Betapa aku gerun pada teduh untuk bernaung
(Kerna awan itu rapuh)

Bahagia buat mereka
Yang bertemu cinta yang teragung
Yang membawa ke syurga hakiki dan abadi

Dendam tak marak menyala dan membakar
Oleh putih salju yang berguguran
Kerna dosa itu
Lebih hitam dan kelam

Ku anyam rindu menjadi hamparan
Kerna ku pasti adanya pertemuan
Di sana nanti bukti cinta suci dilafazkan
Tak bertemu pengucapan

Percaya kata janjiMu
Kerna ku yakin apa di genggamMu
Keharuman setanggi syurga
Bukan kilauan sebilah belati

Kata janjiMu...
Seharum setanggi syurga

Harap2 industri nasyid akan kembali gemilang macam dulu. I mean yang tempatan la. Skang ni memang fenomena Maher Zain ngan Mesut Kurtis. Nasib baikla diorang ade. Terubat rindu kat lagu2 dakwah ni. Okeh, taknak merepek panjang2, mau layan lagu Inteam yang best2..Bubbye
 


2 comments:

Encik MamaT said...

aku sangat tersentuh mendengar lagu rabbani.. tapi setelah pemergian allahyarham ust asri.. sangat terasa di hati...

Wan Ryna said...

Ustaz Asri memang tiada tandingan..Semoga lebih ramai pelapis nasyid yang serba boleh seperti Allahyarham di masa hadapan

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...