Sunday, September 22, 2013

Sup makaroni untuk Hafiey

Assalamualaikum wbt

Terajin pula update blog hari ni
Hehehe..
Masa mood riang gumbira datang bertamu
Semua pun menjadi
Bila dah lemau
Apa pun tak boleh..hikhik




Lunch untuk Hafiey hari ini
Untuk abi dia cukuplah makan nasi
Kalau buat menu yg sama untuk dia konfem tak terusik
Perut melayu la katakan.
Kata je untuk Hafiey
Ummi pun telan jugak barang seketul dua
Orang kata buat ubat..
Syarat hilang kempunan..kikiki

Cara buat tu senang je, tumis bwg merah+bwg putih
Then masukkan ayam potong dadu
Masukkan air dan biarkan mendidih
Masukkan sayur-sayur dan makaroni yg dah direbus
Biarkan menggelegak
Tutup api dan taburkan bwg goreng+lada sulah
Lada sulah tu tak pedas pun
Kasi tambah aroma, takmo plain sangat

Hafiey suka sangat sup ni
Percaya tak dia makan habis satu mangkuk tu?Hihi
Tak semestinya sedap, tapi selera dia makin menjadi2 sekarang ni
Selepas introduce dia dg mealshake
Takde masalah dah nak pastikan dia makan
Alhamdulillah, berkat izinNya jua :)


P/s: Apesal aku tulis style ni plak sekarang?? haha.. sendiri konfius :P


RynaHakimi

2 comments:

Budak Kampung said...

tok bebudak ni suke la kan kak

RynaHakimi said...

@budak kampung
Budak2 suka sangat kalo makan sup,..hihi..anak akak baru je ada selera makan. sebelum ni suap apa pun sikit je dia makan :)

Sunday, September 22, 2013

Sup makaroni untuk Hafiey

Assalamualaikum wbt

Terajin pula update blog hari ni
Hehehe..
Masa mood riang gumbira datang bertamu
Semua pun menjadi
Bila dah lemau
Apa pun tak boleh..hikhik




Lunch untuk Hafiey hari ini
Untuk abi dia cukuplah makan nasi
Kalau buat menu yg sama untuk dia konfem tak terusik
Perut melayu la katakan.
Kata je untuk Hafiey
Ummi pun telan jugak barang seketul dua
Orang kata buat ubat..
Syarat hilang kempunan..kikiki

Cara buat tu senang je, tumis bwg merah+bwg putih
Then masukkan ayam potong dadu
Masukkan air dan biarkan mendidih
Masukkan sayur-sayur dan makaroni yg dah direbus
Biarkan menggelegak
Tutup api dan taburkan bwg goreng+lada sulah
Lada sulah tu tak pedas pun
Kasi tambah aroma, takmo plain sangat

Hafiey suka sangat sup ni
Percaya tak dia makan habis satu mangkuk tu?Hihi
Tak semestinya sedap, tapi selera dia makin menjadi2 sekarang ni
Selepas introduce dia dg mealshake
Takde masalah dah nak pastikan dia makan
Alhamdulillah, berkat izinNya jua :)


P/s: Apesal aku tulis style ni plak sekarang?? haha.. sendiri konfius :P


RynaHakimi

2 comments:

Budak Kampung said...

tok bebudak ni suke la kan kak

RynaHakimi said...

@budak kampung
Budak2 suka sangat kalo makan sup,..hihi..anak akak baru je ada selera makan. sebelum ni suap apa pun sikit je dia makan :)

Klik-klik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...